Conform sursei citate, in luna mai
2013, din totalul de 5.806 unitati noi inmatriculate, autoturismele
au reprezentat o scadere de 46,97%, pana la 4.107 de unitati. Tot
rezultate negative au fost consemnate in cazul autobuzelor si
microbuzelor (-52,31%), autovehiculelor transport marfuri (-41,57%),
tractoarelor (-36,67%), autovehiculelor cu destinatie speciala
(-30,43%), remorcilor (-26,82%) si semiremorcilor (-1,42%).
Cifre
pozitive au fost inregistrate la mopede si motociclete, cu 177 de
unitati (+7,27%).
Cea mai vanduta marca auto a ramas,
si in mai, Dacia, cu 1.133 unitati (scadere de 43,74% fata de mai
2012), urmata de Volkswagen – cu 445 unitati (-41,29%), Ford – 272
unitati (-30,26%) si Skoda – 252 unitati (-68,38%).
Potrivit
datelor DRPCIV, in mai, cele mai rare marci nou inmatriculate au
fost: Lancia (patru exemplare), Lada (doua unitati), Bufori (de la
Bufori Motor Car Malaesia) si Ferrari (cate un exemplar), informeaza
Agerpres.
La sfarsitul anului trecut, parcul auto national era
de 4.485.148 unitati, din care 31,6% apartinea marcii Dacia, urmata
de marcile germane Volkswagen si Opel, potrivit datelor oficiale ale
DRPCIV.
Practic, in intervalul 2008-2012, s-a inregistrat o
crestere de 27% a parcului auto din Romania, media anuala fiind de
6%.
Din totalul consemnat, mai mult de jumatate dintre masini
(55%) erau mai vechi de 10 ani, in paralel observandu-se un proces de
invechire continua a parcului auto (de la 10 la 12 ani).
Orasul
cu cele mai multe masini mai vechi de zece ani in parcul auto este
Bucuresti, cu peste 400.000 de unitati.