Biroul Central de Comerț și Economie din Japonia a organizat un seminar destinat inginerilor din domeniul auto, eveniment care pune accentul pe transformările din industria auto japoneză.
Acest seminar a avut loc într-un context în care inginerii niponi, care au evoluat de la o istorie de copiere a modelelor străine la o poziție de lideri în inovație, se confruntă acum cu o provocare majoră: întârzierea în adoptarea tehnologiilor electrice, potrivit știripesurse.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Românii, tot mai atrași să cumpere mașini noi. Cât sunt dispuși să plătească pe o mașină
foto: mașină electrică chinezească
În cadrul seminarului, inginerii au avut ocazia să studieze 16 mașini electrice, majoritatea provenind din China, printre care s-a numărat și un BYD Atto 3, un SUV electric compact.
Acest model a fost dezasamblat pentru a oferi o mai bună înțelegere a costurilor de producție. Inginerii au fost impresionați de eficiența și integrarea componentelor, observând că puntea motrice E-Axle include nu mai puțin de 8 funcții diferite într-un singur element.
Sursa japoneză Nikkei a scos în evidență curiozitatea inginerilor față de eficiența chineză în producție, care contrastează cu istoria de excelență a inginerilor niponi în manufactura „lean”. Aceștia au observat că tehnologiile bateriilor Blade de la BYD contribuie la reducerea costurilor, iar unificarea componentelor între diferite modele electrice a dus la economii suplimentare.
Inginerii au studiat și un model Nio, un vehicul electric premium care se distinge prin suspensia hidraulică și confortul oferit, chiar și în comparație cu branduri de renume precum Lexus.
Tendința inginerilor japonezi de a dezasambla mașini electrice chinezești a prins avânt anul trecut, când șeful Toyota a recunoscut că inginerii săi au examinat o Tesla Model Y, descriind-o ca fiind „o operă de artă”. Acum, seminarul organizat de biroul de comerț arată o dorință comună de a accelera inovația în sectorul auto electric, subliniind angajamentul Japoniei de a se adapta la noile realități ale pieței.
Te-ar mai putea interesa și: Mii de accidente cu mașini fără RCA pe drumurile din România. Despăgubiri de peste 17 milioane de euro în primele nouă luni din 2024