Producătorul de cabluri Leoni Bistriţa anunţă că a decis reducerea cu până la 10% a numărului de angajaţi, ca urmare a scăderii drastice a comenzilor pentru vehicule electrice.
”În contextul economic generat de scăderea drastică a comenzilor pentru vehicule electrice, Leoni Bistriţa este nevoită să ia măsuri pentru consolidarea şi stabilizarea sustenabilă a operaţiunilor fabricilor din Bistriţa. În urma unei analize detaliate a situaţiei economice şi operaţionale actuale în zona electromobilităţii şi ca urmare a informării de către managementul companiei a organizaţiei sindicale, s-a decis reducerea numărului de angajaţi cu până la 10%. Această măsură este necesară pentru a menţine competitivitatea şi viabilitatea pe termen lung a companiei”, anunţă compania într-un comunicat.
”Pentru a asigura un proces de reducere echitabil şi transparent, vor fi aplicate criterii de evaluare obiective, care vor ţine cont de evaluarea anuală a performanţelor profesionale, vechimea în cadrul companiei, competenţele şi calificările individuale, precum şi necesităţile operaţionale ale fiecărui departament. De asemenea, în cadrul acestui proces, categoriile vulnerabile (angajaţi care sunt părinţi unici etc.) vor beneficia de protecţie suplimentară. Aceste criterii sunt adoptate pentru a minimiza impactul social şi pentru a asigura un tratament corect şi echitabil pentru toţi angajaţii noştri”, precizează compania.
De asemenea, Leoni Bistriţa va oferi suport în găsirea de noi oportunităţi de angajare pentru angajaţii afectaţi. ”Ştim că astfel de decizii sunt dificile şi apreciem în mod deosebit dedicarea şi eforturile fiecăruia dintre colegii noştri, într-o perioadă plină de provocări în industria auto, însă această măsură este absolut necesară pentru a putea continua să construim un mediu de lucru stabil şi sustenabil pentru viitor”, spun reprezentanţii companiei.
Leoni este un furnizor global de fire, fibre optice, cabluri şi sisteme de cabluri, precum şi de servicii conexe pentru sectorul auto şi alte industrii. Grupul de firme are aproximativ 95.000 de angajaţi în 27 de ţări şi a realizat în 2023 vânzări consolidate de 5,46 miliarde de euro.
Cu o forţă de muncă de aproape 12.000 de angajaţi, cu o cifră de afaceri in 2023 de peste 728 milioane euro şi cu peste 97 de milioane de euro viraţi către bugetul de stat în 2023, Leoni se prezintă ca fiind unul dintre cei mai importanţi angajatori din ţară. Din portofoliul Leoni România fac parte cei mai importanţi producători auto mondiali, iar aproape 3.000 dintre furnizorii Leoni România sunt locali.
Leoni este doar o mică rotiţă în angrenajul industriei maşinilor electrice. Volvo Cars şi-a redus previziunile de vânzări cu amănuntul pentru întregul an, dând vina pe tarifele europene pentru vehiculele electrice fabricate în China, care vor lovi unul dintre modelele electrice cheie ale producătorului suedez, până când îşi va muta producţia în Belgia, transmite Reuters.
Deşi a raportat rezultate mai bune decât cele aşteptate în trimestrul al doilea, care i-au adus acţiunile în creştere cu 6% în tranzacţiile de dimineaţă, Volvo şi-a redus prognoza pentru creşterea vânzărilor în acest an de la 15% la 12%-15%.
”Este într-adevăr determinat de tarife. Este o problemă pe termen scurt pentru noi, dar este o problemă şi doar va trebui să ne ocupăm de asta”, a declarat directorul general Jim Rowan pentru Reuters.
Rowan a spus că, în timp ce Volvo încă mai speră la o creştere de 15%, acum oferă o gamă dată fiind incertitudinea.
”Am vrut să punem o limită în acest sens pentru ca pieţele să spună că vom creşte în continuare, dar sunt nişte factori contrari”, a spus el.
La începutul acestei luni, UE a anunţat tarife provizorii de până la 37,6% la importurile de vehicule electrice fabricate în China, declarând că au beneficiat de subvenţii neloiale – o acuzaţie pe care Beijingul o respinge.
Volvo este deţinută în majoritate de compania chineză Geely şi se confruntă cu un tarif de 19,9% la vehiculul EX30 complet electric fabricat în China.
Rowan a spus că producătorul suedez de automobile se va confrunta cu minim şase luni” de tarife până când va muta producţia EX30 în Belgia, care este de aşteptat să înceapă la începutul anului viitor.
Volvo a declarat că principala intensificare a producţiei EX30 la fabrica sa din Gent era aşteptată în a doua jumătate a anului 2025.
Analiştii Bernstein au declarat într-o notă că noile estimări de vânzări ”sunt realiste, având în vedere situaţia macroeconomică de astăzi”.
Principalii producători de automobile au înregistrat o încetinire a cererii de vehicule electrice, determinată parţial de lipsa de modele accesibile şi de lansarea lentă a punctelor de încărcare. Între timp, producătorii auto americani şi europeni au raportat vânzări puternice de hibrizi şi lansează mai multe astfel de modele pentru a satisface cererea.
Volvo a declarat că a înregistrat ”o scădere modestă” a comenzilor de modele complet electrice în al doilea trimestru, dar a remarcat că ”cererea pentru maşini hibride rămâne foarte puternică”.
”Vom continua să investim în această gamă, iar aceste maşini formează o punte solidă pentru clienţii noştri care nu sunt încă pregătiţi să treacă la electrificarea completă”, a declarat Rowan analiştilor într-o conferinţă telefonică.
Volvo a produs 211.900 de maşini în al doilea trimestru, mai mult decât a vândut, pe fondul scăderii cererii europene de vehicule electrice.
Profitul operaţional, care include participaţia sa în Polestar, care produce pierderi, a crescut la 8 miliarde de coroane (758 milioane de dolari), de la 5 miliarde de coroane cu un an mai devreme.
Aceasta a depăşit cele 6,7 miliarde de coroane aşteptate de analişti, au arătat datele LSEG.
Profitul operaţional excluzând companiile mixte şi asociaţii, a crescut la 8,2 miliarde de coroane, de la 6,4 miliarde.
Comisia Europeană a semnalat producătorilor auto germani Volkswagen şi BMW că ar putea lua în considerare reducerea tarifelor la importurile celor doi producători de automobile de vehicule electrice fabricate în China, au declarat două surse cu informaţii în acest sens, transmite Reuters.
Comisia Europeană a fost dispusă să-i clasifice pe cei doi producători de maşini drept aşa-numite companii cooperante, au spus sursele, făcându-le eligibile pentru un tarif de 20,8% la modelele lor fabricate în China, în scădere de la un tarif de 37,6% conform planurilor actuale.
Mini-ul electric de fabricaţie chineză al BMW şi Cupra Tavascan al Volkswagen, produse de marca SEAT, nu au făcut parte din analiza eşantionului de la Bruxelles în perioada premergătoare anunţului tarifelor, ceea ce înseamnă că au fost supuse automat la cel mai înalt nivel de tarif.