Banii incasati de catre stat pana acum ar urma se fie restituiti integral, sumele fiind indexate in functie de inflatie.
Senatorii au adoptat 15 amendamente la proiectul de lege privind aprobarea OUG 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule. Acestea prevad eliminarea completa a taxei de poluare introdusa incepand cu 1 iulie 2008 si a vechii taxe de prima inmatriculare, introdusa pe baza Codului Fiscal, care a functionat pana in primul semestru al anului 2008.
Senatorii au decis restituirea integrala, de la bugetul de stat, a sumelor incasate de stat pentru cele doua taxe.
Camelia Spataru, purtatorul de cuvant al Guvernului, a declarat ca votul din comisiile reunite de buget si de administratie ale Senatului are doar un caracter consultativ, votul final urmand sa il dea Camera Deputatilor, care este for decident in acest caz.
Taxa de poluare auto, care a inlocuit de la 1 iulie 2008 taxa de prima inmatriculare, a adus statului peste 40 milioane euro, in iulie.
Taxa de poluare auto trebuie platita, de la 1 iulie, atat la inmatricularea unui vehicul nou, cat si la repunerea in circulatie a unuia mai vechi, si este calculata in functie de normele Euro si emisia de dioxid de carbon, mentionate de Registrul Auto Roman in cartea de identitate a vehiculului.
In functie de gradul de poluare a motorului, taxa poate fi diminuata, la reducere fiind luate in calcul vechimea autovehiculului, rulajul mediu anual, situatia tehnica generala si nivelul de dotare, deprecierea fiind stabilita contra cost de Registrul Auto Roman (RAR).