Senatorii nu au fost convinsi ca infuzia de 14 miliarde de dolari va ajuta la redresarea producatorilor de automobile. In plus, conditiile impuse producatorilor din Detroit pentru acordarea imprumutului cu dobanda redusa erau prea lejere si nu ofereau garantii ca acestia isi vor restructura cu adevarat productia.
Senatorul republican John Ensign a declarat ca fara un plan de restructurare, nu este cert ca ajutorul de stat va fi suficient pentru restabilirea competitivitatii industriei auto americane, in fata concurentilor germani si japonezi care produc automobile in America.
Discutiile din Senat au esuat si astfel votul privind planul de salvare a industriei auto a fost amanat pana in ianuarie, cand Senatul, in noua sa componenta, il va lua din nou in discutie.
Planul de salvare, aprobat anterior de Camera Reprezentantilor, prevedea, in primul rand, alocarea unui ajutor de urgenta de 14 miliarde de dolari, bani de care urmau sa profite General Motors si Chrysler, companii ce se confrunta cu mari dificultati financiare datorita scaderii puternice a pietei auto. Ford, al treilea producator auto american, a anuntat ca nu intampina probleme de lichiditate, pe termen scurt. Initial, cei 3 mari producatori auto au solicitat un ajutor guvernamental de 34 miliarde dolari.
Proiectul de salvare a industriei auto mai prevedea numirea unui administrator si a mai multor consilieri care sa aiba sarcina de a supraveghea atribuirea creditelor. Administratorul, supranumit de presa „tarul industriei auto”, urma sa fie desemnat de catre presedintele SUA.
De asemenea, proiectul obliga cei 3 producatorii sa inainteze pana in 31 martie un plan complet de restructurare ce sa prevada viabilitate pe termen lung, inclusiv cu reduceri de costuri si renegocieri ale datoriilor.
Vanzarile de masini din Statele Unite au inregistrat un declin de 37% in noiembrie, marcand cea mai scazuta rata anuala din ultimii 26 de ani.