S-au implementat noi modificări în Codul Rutier, care permit șoferilor din România să conducă anumite motociclete fără a fi necesară absolvirea unei școli de șoferi. Aceste reglementări sunt valabile pentru cei care dețin permis de conducere de categoria B, potrivit cancan.ro.
Modificarea a intrat în vigoare în septembrie și impune câteva condiții stricte: șoferii trebuie să aibă o vârstă minimă de 24 de ani și să fi deținut permisul de conducere pentru cel puțin doi ani.
Te-ar mai putea interesa și: Cod Rutier 2024. Ce trebuie să știe șoferii români de parcările din fața casei. Dacă nu sunt atenți, pot plăti amenzi drastice
foto: cod rutier
Șoferii care doresc să conducă motociclete de tip A1 trebuie să urmeze un curs autorizat de zece ore, care include, atât pregătire teoretică, cât și practică. După finalizarea cursului, nu mai este necesară prezentarea unei adeverințe medicale, deoarece datele cursanților vor fi înregistrate oficial în Registrul Național.
Este important de menționat că motocicletele A1 trebuie să fie echipate cu o cutie de viteze automată, având o putere de maxim 11 kW, o capacitate cilindrică de cel mult 125 cm³ și o greutate care să nu depășească raportul de 0,1 kW/kg.
În plus, șoferii au responsabilitatea de a respecta anumite cerințe legale atunci când circulă cu motocicleta. Aceștia trebuie să aibă în vehicul un stingător de incendiu, o trusă medicală și două triunghiuri reflectorizante. Nerespectarea acestor obligații poate duce la amenzi mari din partea autorităților.
Triunghiurile de presemnalizare auto sunt reglementate de Regulamentul nr. 27 CEE-ONU. Pot fi comercializate legal doar dacă au o Comunicare de omologare internațională, eliberată de autoritățile din țările semnatare ale Acordului de la Geneva din 1958, conform Registrului Auto Român.
„Triunghiurile de presemnalizare auto sunt reglementate de Regulamentul nr.27 CEE-ONU (Comisia Economică pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite).
Din punct de vedere tehnic, acest tip de produs poate fi comercializat legal dacă dispune de Comunicare de omologare internațională acordată de oricare dintre autoritățile administrative din ţările semnatare ale Acordului de la Geneva din 1958”, precizează Registrul Auto Român.
Te-ar mai putea interesa și: Cod Rutier 2024. Regula de acordare a priorității în sensul giratoriu. La ce trebuie să fim atenți