Construirea lotului 2 al autostrazii
Nadlac-Arad, cuprins intre Pecica si Arad, a fost oprita cu putin
timp inainte de finalizare, astfel ca exista asfalt pe 80 la suta din
traseu, soferii fiind opriti sa circule doar de bariere si de echipe
de agenti de paza aflate la jonctiunea cu DN7.
De altfel, acest segment al coridorului
IV pan-european pare mai bine pazit decat o baza militara, numeroase
echipe de agenti de paza patruland continuu.
Breteaua de legatura intre autostrada
si DN7 nu e asfaltata, insa drumul de cativa kilometri din pamant
batatorit poate fi parcurs cu usurinta de catre soferi, pana in locul
in care incepe asfaltul, noteaza Mediafax.
Vestea ca autostrada nu va fi
finalizata curand nu a fost o supriza pentru soferi.
CNADNR a reziliat contractul de
proiectare si executie a lotului 2, de 16,6 km, al tronsonului de
autostrada Nadlac – Arad, dupa falimentul constructorului austriac
Alpine Bau. Pana in prezent Alpine Bau a incasat suma de 305,9
milioane lei, fara TVA, pentru acest proiect, iar stadiul de executie
a lucrarii este de 84,75%.
Constructia autostrazii Nadlac-Arad a
fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39
kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea romano-portugheza
Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct,
pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea a revenit Alpine Bau,
valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
Lucrarile
de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in
octombrie 2011, termenul de executie fiind de un an si jumatate.
Compania de constructii Alpine Holding, care activeaza si in
Romania, a declansat cel
mai mare caz de insolventa produs in Austria dupa cel de-Al Doilea
Razboi Mondial. Insolventa a impovarat statul austriac cu
pierderi din cauza garantiilor acordate companiei si pune in pericol
5.000 de locuri de munca.
Citeste si: Dan Sova: Master Planul pe
Transporturi va fi gata in luna septembrie