Potrivit datelor Ministerului Transporturilor, costul de executie pe kilometru pentru centura de nord a fost evaluat initial la 7 milioane de euro in 2002, in 2007 ajungandu-se la 20,3 milioane euro pe km.
Valoarea totala estimata initial pentru constructia vitoarei centuri a Capitalei in zona de nord si sud era astfel de 729 milioane euro, iar in 2007, dupa noile calcule, s-a ajuns la peste 2 miliarde de euro.
„Acest lucru este rezultatul faptului ca nu s-au construit la timp autostrazi si pentru asta ar trebui sa plateasca toti ministrii care au fost pana acum in minister. Sa plateasca macar cu rusinea”, a declarat, miercuri, Ludovic Orban, ministrul Transporturilor.
El a mai afirmat ca majorarea costurilor a fost determinata de cresterea preturilor terenurilor, a utilitatilor si materialelor de constructii.
„Daca in 2002, costurile pentru expropieri ar fi ajuns la 5 milioane de euro, pretul fiind 1 euro pe metru patrat, in 2007 pretul terenului a ajuns la 282 milioane euro, adica la 60 euro/mp. De asemenea, costul utilitatilor a ajuns la 60 milioane de euro in 2007, fata de 8 milioane de euro in 2002”, a explicat Orban.
Studiul de fezabilitate pentru centura de nord (52,7 km) a fost realizat in 2002, iar pentru zona de sud (48,2 km) – in 2004. In ceea ce priveste centura de sud, valoarea investitiilor se situa in 2004 la 7,5 milioane de euro pe km , ajungandu-se in 2007 la 19,7 milioane de euro pe km.
La ora actuala, pe soseaua de centura se inregistreaza un flux de 25.000 de masini pe zi, in conditiile in care structura suporta maximum 12.000 de masini pe zi. Potrivit autoritatilor, noua centura va taia localitatile Corbeanca, Balotesti, Buftea, Mogosoaia si Chitila.