Persoane apropiate situatiei au declarat pentru Reuters ca GM se pregateste serios pentru eventualitatea depunerii unei cereri de intrare in faliment. S&P a coborat vineri cateva din ratingurile pentru datorii ale General Motors Corp si Chrysler Holding LLC, ceea ce pune si mai multa presiune asupra celor doi constructori auto.
„Daca Chrysler va intra in faliment, ma astept sa intre apoi in lichidare, adica activele companiei vor fi vandute in totalitate sau pe parti. In loc sa fie reorganizat, cred ca nu va mai exista un grup Chrysler, dupa intrarea in faliment”, a spus analistul S&P Greg Maddock.
Decizia S&P vine in contextul in care grupul de lucru pentru sectorul auto a anuntat in aprilie ca „cea mai buna sansa de supravietuire a General Motors si Chrysler ar fi sa intre sub incidenta legilor aplicate institutiilor falimentare”, care le-ar permite sa se restructureze sub supraveghere judiciara.
Echipa presedintelui a explicat ca, spre deosebire de o lichidare, in urma careia compania este divizata si vanduta, sau de un faliment clasic, prin care un grup se poate confrunta cu litigii timp de mai multi ani, o asemenea actiune – in cazul in care este necesara in cazul de fata – ar ajuta GM si Chrysler sa scape de vechile datorii si „sa gaseasca calea spre succes”
Capitolul 11 din legea americana privind falimentul permite unei companii sa intre sub protectia justitiei, ceea ce ii acorda timp pentru restructurare si o pune la adapost de cererile creditorilor.
Si presedintele Statelor Unite, Barack Obama, a spus la sfarsitul lunii martie ca intrarea rapida a General Motors si Chrysler in faliment este cea mai buna solutie pentru restructurarea acestora.
Grupului Chrysler, detinut de compania cu capital privat Cerberus Capital Management, i-au fost acordate in martie 30 de zile pentru a ajunge la o intelegere cu Fiat. In caz contrar, compania nu va mai avea acces la fondurile oferite de guvernul american. GM are la dispozitie 60 de zile pentru a prezenta planuri viabile de restructurare.