Consiliul National al Audiovizualului
(CNA) a primit o reclamatie in urma difuzarii acestui spot publicitar, potrivit
careia clipul „incalca grav” dispozitiile Legii nr.158/2008, privind
publicitatea inselatoare.
„Este prezentat varful de gama al marcii,
noul model «Skoda Octavia», iar mesajul audio si video care insoteste
prezentarea, anunta «modele Skoda incepand de la 4.480 euro+TVA». Pretul
respectiv este pretul de pornire, pentru cel mai ieftin model Skoda, «Skoda
Citigo», pretul pentru modelul Octavia (fara TVA), prin Programul de Stimulare
a innoirii Parcului auto national, porneste de la 9.942 euro (conform celor
publicate pe site-ul skoda.ro)”,
se arata in reclamatia transmisa in CNA.
“Este evident un mesaj inselator, care
induce in eroare consumatorii si creeaza o situatie dezavantajoasa pentru
ceilalti concurenti de pe piata auto din Romania, care inteleg sa respecte
rigorile legislatiei in domeniul publicitatii si deciziile CNA in materie. In
plus, Porsche Romania comunica in continuare, pentru campaniile publicitare
destinate consumatorilor, persoane fizice, pretul fara TVA, incalcand din nou
Deciziile CNA”, se mai spune in reclamatie, potrivit Mediafax.
In acest an, CNA a mai interzis spoturi
publicitare pentru ING Asigurari de Viata, pentru apa de gura Listerine, margarina Rama, pentru crema Ivyss, pentru alunele Ubernuts,
pentru produse Nivea, Fagaras si Always, pentru tigaia Dry Cooker, pentru suplimentul alimentar
ColonHelp, pentru cutitul Miracle Blade.