Dacia a vandut
anul trecut 90% din productie la export si numai 10% pe piata locala. In acest
an, managerul Constantin Stroe spera sa duca exporturile la 92-93%, in
conditiile in care „piata este cazuta pentru toate marcile”.
„Am ajuns
fruntasi intr-o tara de…”, a declarat Stroe. „Ne confruntam cu un an extraordinar de dificil,
ma refer la evolutia pietei auto, care este descurajanta. Nu
vad o revenire a acesteia, insa nici nu ne putem plange
de pozitia pe piata autohtona”, a mai spus vicepresedintele Dacia.
Vanzarile Dacia de autoturisme si vehicule comerciale usoare [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/dacia-vanzari-in-scadere-cu-2-9-in-prima-jumatate-a-anului-65123/]au scazut in
primul semestru al acestui an[/url] cu 2,9% la
176.956 de unitati, de la 182.153 in aceeasi perioada a anului trecut. Este
pentru prima data din 1999 cand Dacia anunta o scadere de vanzari.
In Franta, de exemplu, una dintre principalele piete de export, vanzarile s-au
redus cu 21,6%, iar in Spania cu 39%. Declinul s-a accentuat
in iunie cand vanzarile companiei au scazut cu 54%.
Pe piata romaneasca, Dacia este lider, dar vanzarile sale, incluzand
vehiculele comerciale, au coborat puternic in primul semestru din 2011, pana la
14.000 de unitati, fata de peste 19.000 in aceeasi perioada din 2010.
In ciuda evolutiei pietei auto, vicepresedintele producatorului auto este insa optimist si crede ca va incheia anul cel putin la acelasi
nivel din 2010.
„Avem la
jumatatea lunii august un volum de 200.000 de automobile comercializate. Faptul
ca am reusit sa asiguram o continuitate a fabricatiei, plus portofoliul de
comenzi pe care il avem pana la finele lui 2011, ne face sa credem ca putem sa
traversam si anul 2011 cu rezultate comparabile cu 2010”, a declarat
Constantin Stroe. El se abtine sa faca previziuni legate de
numarul masinilor comercializate.
[quote=Constantin
Stroe, vicepresedinte Dacia]Vom termina intr-un mod onorabil anul 2011[/quote]
Potrivit
datelor financiare,compania a incheiat anul 2010 cu afaceri de 11,4 miliarde lei,
in crestere cu 27%, si un profit mai mare cu 30%, de 300 milioane lei.
„Din punct
de vedere al volumelor, am fost peste 2009, din punct de vedere al
profitabilitatii s-a facut o treaba buna. Raportat la volumul de automobile, profitul
a fost ceva mai mic”, afirma Stroe. Motorul producatorului auto in 2010 a fost
modelul Duster. “A fost
principalul nostru produs de export. A avut un pret mai mare si, astfel, si
profitul a fost mai mare”, a explicat Stroe.
Vanzarile
totale inregistrate de costructorul auto in 2010 au fost de 348.723 unitati, cu
12% mai multe fata de 2009. In Romania au fost vandute 37.000 de masini.
[b]2012, anul
sperantelor[/b]
Dacia spera sa
incheie cu bine 2011, in conditiile in care 2012 este vazut drept anul
relansarii. Anul viitor, Dacia va lansa noua gama Logan cu care spera sa aiba
cel putin succesul inregistrat cu modelul Duster.
Seful de design de la Renault, Larens van der Acker, a declarat despre noul model, ce a primit numele de cod X52, ca va fi
unul de cu un „aer” german. „Renault senzual, Dacia
robusta, Renault mai emotional, Dacia mai rationala. Astfel putem obtine o
complementaritate placuta, cu doua marci care nu se canibalizeaza, ci atrag noi
clienti. Primul Logan a fost desenat foarte utilitarist. A fost o masina
onesta, dar uneori onest poate insemna banal. Si Volkswagen e onest, dar e
vorba de un alt tip de calitate” , a declarat acesta, conform site-ului 0-100.ro. Mai multe detalii despre noul Logan
puteti citi intr-o alta [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/dacia-reinventeaza-loganul-cum-va-arata-noul-model-66806/]analiza
DailyBusiness.ro[/url]
Lansarea noului model, precedata de faceliftul pentru Sandero si
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/popster-numele-viitorului-monovolum-dacia-64995/]noul MPV Popster[/url] ar putea insa sa nu fie de ajuns
pentru ca Dacia sa isi pastreze cota de piata, atat in Romania cat si in
Europa.
Asta in conditiile in care, tot in 2012, Ford [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/ford-incepe-ansamblarea-primelor-prototipuri-de-b-max-made-in-romania-video-63881/]va incepe productia B-Max la Craiova[/url]. „Productia masinii de clasa mica va incepe in primavara lui 2012 si
tot in 2012 va fi produs si motorul eco-boost”, a declarat Nadia Crisan,
membru in Consiliul de Administratie al Ford Romania.
[img=1989][/img]
Si tot in 2012, chinezii si bulgarii se pregatesc sa lanseze cea mai
ieftina masina din Europa, [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/voleex-ataca-loganul-vor-cumpara-europenii-o-masina-chinezeasca-made-in-bulgaria-video-63959/]modelul Great Wall Voleex[/url] Un
automobil cu 5 locuri, cu dotari similare, dar un pret sub cel al modelului
romanesc.
Sud-coreenii de la Hyundai si Kia pregatesc, la randul lor, noi modele ieftine
si performante.
In aceste conditii, Dacia cauta, in prezent, noi piete de desfacere pentru
modelele sale. Duster-ul, de exemplu va fi
vandut din acest an si in Brazilia si Argentina, iar din 2012 si in Columbia si India. Interesant este ca, in toate aceste
tari, masinile vor fi vandute sub sigla Renault.
Indiferent de sigla, trendul este clar-extinderea pe noi piete. Dovada declaratiile lui Stroe:
„Dacia nu va trai o fericire continua in Europa de Vest. Vizam toate pietele de
pe glob, cu cateva exceptii’.
Automobile Dacia [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/dacia-a-vandut-aproape-3-700-de-masini-in-teritorii-exotice-ca-martinica-sau-tahiti-63421/]a vandut, de exemplu[/url], anul trecut, 3.677
de masini in teritorii exotice precum Reunion, Guadelupa, Noua Caledonie,
Martinica, Tahiti, Guiana si Mayotte, reprezentand aproximativ 1,2% din totalul
exporturilor.