In anul financiar care s-a incheiat la 31 martie, Suzuki a marcat un profit operational de 149,41 miliarde yeni, in contextul in care analistii anticipau un profit de 152,88 miliarde yeni (929 mil.euro).
Producatorul japonez de autoturisme estimeaza ca isi va diminua profitul net cu 6,3%, la 140 miliarde yeni (850 mil.euro) in anul financiar ce se va incheia in martie 2009, cand sectorul se va confrunta cu mari pierderi valutare, scumpirea materiilor prime si reducerea cererii in Statele Unite.
Prezenta limitata a companiei pe piata americana a ferit-o de o scadere a vanzarilor in Statele Unite. Aceasta a beneficiat in schimb de veniturile stabile din India, unde domina piata prin divizia Maruti Suzuki India Ltd.
Osamu Suzuki, directorul executiv al companiei, a avertizat ca in acest an se va inregistra o intensificare a competitiei si a spus ca 2009 va fi unul de „contemplare” a modului in care trebuie sa procedeze companiile in fata unor noi provocari, printre care si lansarea autoturismului de 2.500 dolari al rivalilor de la Tata Motors Ltd.
„In India, de exemplu, grupul Tata va dezvolta un astfel de autoturism. Putem concura cu ei? Sunt multe lucruri de luat in calcul”, a spus Suzuki in cadrul unei conferinte de presa.
Piata estimeaza ca profitul operational al Suzuki va scadea in acest an la 145,38 miliarde yeni, desi multi analisti asteapta o revenire in anul urmator, cand capacitatea de productie va fi majorata si cand se estimeaza ca nu va mai exista impactul valutar negativ.
Suzuki vrea sa-si majoreze vanzarile de autoturisme la nivel mondial cu 22%, la 2,95 milioane vehicule, si vanzarile de motociclete cu 32%, la 4,4 milioane unitati.