Piata romaneasca a acestor sisteme va creste in 2008 cu cel putin 15% fata de anul trecut, astfel ca va depasi 1 milion de euro, estimeaza sursele citate.
Tuningul audio cu sisteme HI-FI se adreseaza, in general, persoanelor de sex masculin, cu o varsta cuprinsa intre 18-28 de ani.
„In general, consumatorii din Romania se orienteaza catre un sistem audio HI-FI format din 4 difuzoare, un subwoofer de 300 de wati si un amplificator”, a declarat Cristian Filip, director de marketing al companiei Falcon Electronics, importator si distribuitor de produse electronice pentru masini in Romania.
„Pretul unui sistem HI-FI in adevaratul sens al cuvantului incepe de la suma de 1.000 de euro si, in functie de complexitatea lui, poate chiar sa depaseasca pretul masinii pe care este montat”, a mai spus Filip.
Spre exemplu, pretul tuningului audio pentru Kia Ceed, care va fi prezentata pe 15-16 martie in cadrul 4Tuning Days, cel mai mare eveniment de gen din Romania, a fost de 15. 000 de euro. Masina demo a fost echipata cu produse Kicker, conceptul, designul si executia fiind realizate integral de specialistii de la Falcon Electronics.
Conform analizelor companiei pe 2007, cota de piata detinuta de produsele Kicker distribuite in Romania a fost de 15% din totalul pietei.
Pentru 2008, obiectivul Falcon Electronics este o cota de piata de 20% din totalul pietei audio HI-FI, in contextul in care vanzarile auto in sine vor cunoaste o crestere de peste 30%.
Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 16 milioane euro, cu circa 15% peste estimari, iar pentru anul acesta mizeaza pe o crestere a cifrei de afaceri de 10%.