Denumirea masinii vine dintr-un dialect indian si se traduce prin „mic”.
Nano este construit pe un sasiu din otel, cu un motor in 2 cilindri si o cilindree de 623 centimetri cubi, ce dezvolta 33 de cai putere.
Masina consuma 5 litri/100 km in oras si 3.8 litri in regim extraurban.
Tata a anuntat ca lucreaza si la un model diesel de 684 de centimetri cubi, dar si la doua variante de model ecologic -un model pe aer comprimat, dezvoltat impreuna cu francezii de la MDI si o varianta electrica, denumita E-Nano, realizata in colaborare cu specialistii norvegieni de la Milobil Grenland AS.
Nano, desenata de institutul IDEA (Institute of Development in Automotive Engineering) din Italia, va fi disponibila in 3 variante de echipare pentru Nano: Standard, Deluxe si Luxury.
Oficialii Tata Motors se asteapta ca vanzarile Nano in India sa creasca piata auto cu 65% in acest an, clientii tinta ai constructorului indian fiind cei care folosesc scutere sau motorete, ce costa intre 30.000 si 1,2 milioane rupii.
Tata Motors va produce in acest an circa 50.000 de exemplare Nano, urmand ca din 2010, odata cu finalizarea fabricii de la Gujarat, sa produca 250.000 de exemplare anual.
Masina va fi disponibila pe piata indiana din vara acestui an. Modelul pentru piata europeana, ce va fi lansat peste 2 ani, va include ABS, ESP si alte dotari standard, ce vor ridica insa pretul masinii la 4.500-5.000 de euro.