Automobilul de 2.500 dolari (circa 1.700 euro) este fabricat in principal din materiale plastice si asamblat cu adezivi moderni, a declarat presedintele Tata Motors, Ratan Tata.
Tata Motors va construi masina la o uzina din statul West Bengal, iar capacitatea de productie va ajunge la 250.000 de unitati anual, in 2-3 ani de la debut, in conditiile in care se asteapta o cerere de circa 1 milion de unitati. Restul productiei ar putea fi acoperita de dealeri sau de unitati satelit, care se vor ocupa de asamblarea masinii.
Compania ar putea exporta masina de 2.500 dolari in zone ca Africa de Sud si America Centrala.
Planurile de dezvoltare vor fi insa legate de cifrele de vanzari ale masinii, care vor trebui sa fie foarte bune, dat fiind ca la acest pret, marja de profit este redusa, au declarat oficialii Tata Motors.
Indienii au recunoscut, anterior lansarii, ca masina de 2.500 dolari nu va fi conforma cu normele europene de siguranta si poluare, insa daca vor decide sa exporte produsul, vor construi o versiune care sa respecte aceste norme.
Pana in prezent, cea mai ieftina masina se afla tot in India. Modelul Maruti 800, produs de Suzuki, era comercializat la un pret mai mic de 4.000 de dolari.