Masina, care ar urma sa devina cel mai ieftin automobil de serie din lume, ar urma sa intre pe piata in al treilea trimestru al anului viitor, relateaza cotidianul Financial Times.
In prezent, cea mai ieftina masina se gaseste tot in India, si este modelul Maruti 800, produs de Suzuki si comercializat la un pret mai mic de 4.000 de euro.
Indienii de la Tata Motors au spus ca masina de 100.000 de rupii nu va fi conforma cu normele europene de siguranta si poluare, insa daca vor decide sa exporte masina, vor construi o versiune care sa respecte normele.
Automobilul va fi construit cu forta de munca ieftina din India, iar compania sustine ca a apelat la multe solutii noi care sa reduca masiv costurile, insa totusi sa le permita comercializarea masinii chiar si in zonele rurale foarte indepartate.
Tata Motors va construi masina la o uzina din statul West Bengal, iar capacitatea de productie va ajunge la 250.000 de unitati anual, in doi – trei ani de la debut.
Planurile de dezvoltare vor fi strans legate de cifrele de vanzari ale masinii, care vor trebui sa fie foarte bune, dat fiind ca la acest pret, marja de profit este redusa.
Si alti producatori auto, printre care General Motors, Ford sau Toyota, au atacat sau intentioneaza sa atace segmentul low-cost pentru pietele din India, Rusia, China sau alte tari in dezvoltare.
Carlos Ghosn, directorul executiv al aliantei Renault – Nissan, a declarat ca grupul ia in considerare dezvoltarea unui model Logan mai ieftin decat actual.