Conform OUG 208/2008 privind taxa de poluare auto aprobata de executivul Romaniei, incepand cu 15 decembrie 2008, autovehiculele a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2.000 cm cubi si care se inmatriculeaza pentru prima data in Romania sau in alte state membre ale UE se excepteaza de la obligatia de plata a taxei pe poluare pana la data de 31 decembrie 2009.
In actul normativ publicat in Monitorul Oficial se precizeaza, totodata, ca din 8 decembrie sunt exceptate de la plata taxei auto toate masinile conforme normelor Euro 5 si Euro 6, precum si vehiculele electrice si hibride.
La oficiile de inmatriculari auto, decizia ANAF a provocat nemultumirea soferilor care sperau ca pana la 15 decembrie sa plateasca taxa dupa vechiul model de calcul.
Toti: Taxa va fi avizata de Comisia Europeana
Presedintele Administratiei Fondului de Mediu, Mihai Toti, a declarat, marti, pentru Newsin, ca se asteapta ca Bruxelles-ul sa nu aiba obiectii in ceea ce priveste triplarea taxei de poluare la autoturisme, deoarece nu a fost modificat modul de calcul, fiind majorat doar cuantumul acesteia.
„Comisia Europeana nu intervine in ce priveste stabilirea valorii taxei, ci doar daca se produc discriminari, or aici nu e vorba de asa ceva. Modul de calcul a fost mentinut. A fost marit doar cuantumul taxei, cu acelasi coeficient pentru toate categoriile de masini, si a fost eliminata taxa de la autovehiculele sub 2.000 cm cubi pana la sfarsitul lui 2009”, a declarat Toti.
El sustine ca majorarea taxei este o idee buna si ca banii se intorc tot la cetateni, prin programule de inlocuire a parcului auto (programul Rabla), cel de inlocuire a sistemului de incalzire clasic cu surse regenerabile de producere a energiei (cunoscut drept programul de panouri solare), precum si cel vizand parcurile.