Compania Tesla a fabricat în primul trimestru 433.371 de vehicule. Producţia de vehicule a scăzut cu aproximativ 1,7% faţă de un an mai devreme şi cu 12,5% faţă de trimestrul anterior, nu la fel de puternic ca scăderea anuală de 8,5% a livrărilor. Tesla nu evidenţiază vânzările după model, dar a raportat că a produs 412.376 de maşini Model 3/Y şi a livrat 369.783.
Compania a produs 20.995 dintre celelalte modele ale sale şi a livrat 17.027.
În aceeaşi perioadă a anului trecut, producătorul de automobile electrice a raportat livrarea a 422.875 de vehicule şi producţia de 440.808 vehicule.
În al patrulea trimestru din 2023, Tesla a raportat livrarea a 484.507 de vehicule şi producţia de 494.989 de vehicule.
Livrările sunt cea mai apropiată aproximare a vânzărilor raportate de Tesla, dar nu sunt definite precis în comunicările cu acţionarii companiei.
Livrarile Tesla pentru primul trimestru au scăzut cu mult sub cele mai joase aşteptări ale analiştilor.
Conform unei medii de 11 estimări compilate de FactSet, analiştii se aşteptau la livrări de aproximativ 457.000 de vehicule pentru perioada încheiată la 31 martie. Estimările au variat de la un maxim de 511.000 de vehicule până la un minim de 414.000 pentru primul trimestru, estimările actualizate în martie variind de la 414.000 până la 469.000 de vehicule.
Directorul general al Xiaomi, Lei Jun, a anunţat luni preţul primului vehicul electric al companiei chineze, SU7, înainte de lansarea oficială a acestuia, programată joi, transmite CNBC.
”Obiectivul Xiaomi SU7 este să fie cel mai frumos sedan, cel mai bun de condus şi cel mai inteligent sedan de sub 500.000 de yuani (69.328 USD)”, a spus Lei într-o postare pe serviciul chinez de socializare Weibo.
Este prima dată când Xiaomi confirmă limita superioară a intervalului de preţuri. Joi, Xiaomi va lansa oficial vehiculul electric SU7 şi va începe să preia comenzi. Maşina este expusă în magazinele Xiaomi din China, în 29 de oraşe, potrivit unei alte postări pe Weibo a lui Lei.
Lei Jun a spus că test drive-urile vor începe joi. Preşedintele grupului, Weibing Lu, a declarat anterior pentru CNBC că Xiaomi vizează segmentul premium al pieţei de maşini electrice. Acest lucru l-ar pune în concurenţă cu producători auto precum Tesla în China.
Pentru comparaţie, preţul sedanului Model S al Tesla începe de la 698.900 de yuani, în timp ce preţul Modelul 3 începe de la 245.900 de yuani.
Xiaomi va concura, de asemenea, cu o mulţime de producători autohtoni, inclusiv gigantul BYD, Nio, Xpeng şi Li Auto, mulţi dintre care vizează, de asemenea, segmentul premium al pieţei vehiculelor electrice.
Xiaomi este cel mai bine cunoscut ca o companie de smartphone-uri şi electronice de larg consum. Dar, în 2021, compania a anunţat planuri de a intra în cursa vehiculelor electrice. Trei ani mai târziu, se confruntă cu o piaţă a maşinilor electrice foarte diferită din China, una care încetineşte şi în care concurenţa este acerbă.
Piaţa de vehicule electrice se află în mijlocul unui război al preţurilor, care a fost declanşat de Tesla la sfârşitul anului 2022. Acest lucru a forţat alte companii producătoare de maşini electrice să reducă preţurile pentru a stimula cererea şi a rămâne competitive, ceea ce a presat marjele şi profitabilitatea în întreaga industrie.
Preţurile vor fi esenţiale pentru Xiaomi pe o piaţă atât de competitivă şi una în care compania nu are o istorie.