Totul a început după ce Reuters a publicat un document în care se susține faptul că Tesla a raportat o autonomie mai mare a mașinilor decât cea reală, mai arată sursa citată.
Cele două acuzaţii coincid cu ceea ce susţine o investigaţie publicată săptămâna aceasta de Reuters, anume că Tesla a umflat cifrele privind autonomia şi a obstrucţionat intenţionat clienţii care încercau să contacteze departamentul de suport.
Clienţii citează situații în care mașinile lor nu s-au apropiat de autonomia afișată de computerul de bord și arată că s-au plâns companiei, dar fără a fi luați în seamă.
Unul dintre petenți, posesor al unei Tesla Model Y, spune, de exemplu, că, într-o călătorie în care a condus 150 de kilometri, mașina i-a redus autonomia estimată la plecare cu aproape 300 de kilometri și afirmă că „dacă Tesla și-ar fi făcut o publicitate sinceră pentru gama de vehicule electrice, consumatorii fie nu ar fi cumpărat modele Tesla, fie ar fi plătit substanțial mai puțin pentru ele”.
Surse citate de Reuters afirmă că specialiștii Tesla au dezvoltat algoritmi speciali pentru ca computerul de bord să afișeze o autonomie estimată mai mare, pentru a oferi proiecții „roz” cu privire la distanța pe care șoferii o pot parcurge înainte de a avea nevoie de reîncărcare cu mașinile electrice Tesla.
Citeşte şi: Conturile de economii ale Apple au ajuns la suma de 10 miliarde de dolari
Iniţiativa celor trei are potenţialul de a se transforma într-un proces comun, în care să fie reprezentanţi toţi posesorii modelelor Tesla Model 3, Model S, Model X şi Model Y din California.
Tesla nu este singurul producător auto care minte în privinţa autonomiei maşinilor electrice. Un studiu SAE International a arătat că autonomia reală a maşinilor electrice este, în medie, cu 12,5% mai mică decât cea promovată de producători.
Conform investigaţiei Reuters, exagerările Tesla privind autonomia sunt peste această medie şi, în plus, compania a încercat să reducă la tăcere clienţii nemulţumiţi.
Ideea de a prezenta estimări mai optimiste privind autonomia a venit din partea directorului executiv al Tesla, Elon Musk, au declarat sursele citate de Reuters.
„Elon a vrut să prezinte cifre bune privind autonomia atunci când este complet încărcată”, a declarat una dintre surse, adăugând că „atunci cumperi o mașină electrică din parcare care afișează o autonomie de 350 – 400 de mile (550 – 650 km), te face să te simți bine.”
Autonomia este unul dintre cei mai importanți factori în decizia consumatorilor de a cumpăra o mașină electrică. Așa-numita anxietate legată de autonomie, teama de a rămâne fără curent înainte de a ajunge la o stație de încărcare, a fost și încă este un obstacol principal în calea creșterii vânzărilor de vehicule electrice.