Tesla se pregătește de concedieri. Musk vrea reducerea costurilor pe fondul scăderii semnificative a vânzărilor. Directorii din SUA trebuie să facă în următoarele zile evaluări binare ale funcţiilor adjuncţilor lor. Tesla a trimis o întrebare pe un singur rând pentru fiecare loc de muncă, după ce a anulat unele analize ale performanţelor bianuale ale angajaţilor, susţin sursele.
Solicitarea este în linie cu accentul pus de Elon Musk pe eforturile de reducere a costurilor, pe fondul încetinirii semnificative a vânzărilor Tesla.
Reprezentanţii Tesla nu au dorit să comenteze informaţia. În predeschiderea şedinţei Bursei de la New York, acţiunile Tesla au urcat cu 3%. Titlurile Tesla, cel mai valoros producător auto mondial, au scăzut anul acesta cu 26%.
Tesla şi-a dublat aproape numărul de angajaţi din 2020, încheind anul trecut cu peste 140.000 de angajaţi pe plan global. Compania are de opt ori mai mulţi angajaţi decât avea în 2016, anul înaintea lansării sedanului Model 3.
În 2023, forţa de muncă a crescut cu aproape 10%. Luna trecută, la prezentarea rezultatelor trimestriale, Musk a declarat că Tesla este „între două valuri majore de creştere”, primul în urma introducerii vehiculelor Model 3 şi Y, iar următorul urmând să apară în urma lansării unui model electric cu un preţ mai scăzut, spre finalul anului.
Cheltuielile de capital ale Tesla depăşesc anul acesta 10 miliarde de dolari. Analiştii se aşteaptă ca firma să majoreze cheltuielile cu cercetarea şi dezvoltarea (R&D) la aproximativ 4,5 miliarde de dolari.
Pe fondul majorării cheltuielilor de capital şi R&D, Tesla a avertizat că se apropie de limitele reducerii costurilor la actuala gamă de maşini.
Tesla a vândut luna trecută un singur vehicul electric (EV) în Coreea de Sud, cererea fiind afectată de temerile privind siguranţa şi preţul, dar şi de lipsa infrastructurii de încărcare, transmite agenția Bloomberg, citată de Agerpres.
Cel mai valoros producător auto mondial raportat la capitalizarea pe bursă a vândut un SUV Model Y în Coreea de Sud, ianuarie fiind cea mai slabă lună din iulie 2022, când a înregistrat vânzări zero, arată datele firmei de cercetare a pieţei Carisyou şi ale Ministerului Comerţului din Coreea de Sud.
În total, numărul vehiculelor electrice înmatriculate în Coreea de Sud a scăzut cu 80% în ianuarie, comparativ cu decembrie. Producătorii auto sunt afectaţi de scăderea cererii pentru vehicule electrice pe piaţa sud-coreeană, inflaţia ridicată şi majorarea dobânzilor obligându-i pe cumpărători să ţină sub control cheltuielile, în timp ce temerile provocate de bateriile care au luat foc şi lipsa infrastructurii de încărcare afectează de asemenea cererea.
În 2023, Model Y produs de Tesla în China a fost una dintre cele mai bine vândute maşini din Coreea de Sud. Mulţi consumatori interesaţi de vehicule electrice au făcut deja achiziţii, iar adoptarea în masă a acestora încă nu a avut loc.
Popularitatea Tesla este de asemenea afectată de legăturile ei cu China, a explicat Lee Hang-Koo, de la Institutul Tehnologic Jeonbuk.
„Majoritatea coreenilor care voiau să cumpere maşini Tesla au cumpărat deja. Unii nu sunt încântaţi de Tesla după ce au descoperit că unele modele sunt produse în China, consumatorii fiind preocupaţi de probleme legate de calitate”, a explicat Lee Hang-Koo.
Acesta a adăugat că vânzările de vehicule electrice sunt afectate şi de fluctuaţiile sezoniere în privinţa cererii. Mulţi oameni evită să cumpere maşini în ianuarie deoarece vor să aştepte anunţul guvernului privind subvenţiile.
Într-un comunicat transmis Bloomberg, un purtător de cuvânt al subsidiarei Tesla din Coreea de Sud a explicat că achiziţiile de EV au fost amânate înaintea confirmării subvenţiilor.
În ultimul trimestru al anului trecut Tesla a fost depășită în premieră de un alt producător auto la vânzările globale de vehicule electrice, compania condusă de Elon Musk fiind întrecută de chinezii de la BYD.
Un judecător din Delaware a anulat, marţi, pachetul salarial record de 56 de miliarde de dolari al lui Elon Musk de la Tesla (TSLA.O), calificând compensaţia acordată de Consiliul de Administraţie al producătorului de vehicule electrice drept „o sumă de neînţeles”, nedreaptă faţă de acţionari, transmite Reuters.
Acţiunile Tesla au scăzut cu aproximativ 3% în tranzacţiile prelungite, iar unii investitori au profitat de această hotărâre în speranţa că ar putea determina Tesla să îşi revizuiască guvernanţa.
Consiliul de Administraţie al Tesla a fost criticat pentru că nu a reuşit să asigure supravegherea directorului său general combativ, care a ţinut prima pagină a ziarelor, care s-a luptat cu autorităţile de reglementare şi a condus mai multe alte companii în acelaşi timp.
Hotărârea, care poate fi atacată, anulează cel mai mare pachet salarial din America corporatistă. Judecătorul a constatat că remuneraţia pe bază de acţiuni a fost negociată de directori care păreau a fi îndatoraţi lui Musk, clasat în prezent de revista Forbes drept cea mai bogată persoană din lume.
„Mânat de retorica „all upside”, sau poate cu ochii în stele de atracţia de superstar a lui Musk, Consiliul de Administraţie nu şi-a pus niciodată întrebarea de 55,8 miliarde de dolari: A fost planul chiar necesar pentru ca Tesla să îl păstreze pe Musk şi să îşi atingă obiectivele?”, a scris Kathaleen McCormick de la Court of Chancery din Delaware.
McCormick i-a ordonat acţionarului Tesla care a contestat planul de remunerare să lucreze cu echipa juridică a lui Musk la un ordin de punere în aplicare a deciziei.
Aceasta poate fi atacată la Curtea Supremă din Delaware după ce părţile vor conveni asupra unui ordin final şi asupra onorariilor pentru avocaţii acţionarului, care vor fi plătite de Tesla.
Decizia vine în contextul în care Tesla avertizează asupra încetinirii creşterii, iar industria vehiculelor electrice reevaluează cererea. Tesla a devenit cel mai valoros producător auto din lume sub conducerea lui Musk, dar o mare parte din această valoare se bazează pe aşteptările privind viitoarele descoperiri, cum ar fi robotaxi cu conducere autonomă.
„Nu vă înfiinţaţi niciodată compania în statul Delaware”, a declarat Musk într-o postare pe X, platforma de socializare pe care a cumpărat-o în 2022.
Avocatul lui Musk nu a răspuns imediat la un e-mail prin care se solicitau comentarii. „O zi bună pentru băieţii buni”, a transmis Greg Varallo, un avocat al acţionarului Tesla Richard Tornetta, care a intentat procesul în 2018.