- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Tesla vrea să scadă cu 50% costurile de producţie la viitoarele generaţii de maşini

02 Mar, 11:41 • Dobran Viorel
Tesla a redus în ultimele luni preţurile pentru a majora vânzările, care sunt sub presiune din cauza dificultăţilor economice şi a sporirii concurenţei în Statele Unite şi China. 
Tesla vrea să scadă cu 50% costurile de producţie la viitoarele generaţii de maşini

Inginerii Tesla au anunţat că vor reduce cu 50% costurile de asamblare la viitoarele generaţii de maşini, dar directorul general Elon Musk nu a dezvăluit când va debuta mult aşteptatul model electric la un preţ accesibil, transmite Reuters.

Analiştii se aşteptau ca miercuri Musk să dea detalii despre noile vehicule ce vor fi lansate şi ce modele vor fi oferite. Directorii companiei au precizat că pe o platformă Tesla va fi construit mai mult de un vehicul în fabricile în fabricile standardizate, dar Musk nu a precizat la ce modele se gândeşte.

Directorul financiar al Tesla, Zach Kirkhorn, şi alţi oficiali au scos în evidenţă angajamentul lor de a reduce costurile de producţie.

Kirkhorn a estimat că trebuie să investească de şase ori mai mult decât a făcut-o până acum pentru a-şi îndeplini obiectivul de a majora pe termen lung producţia la 20 milioane de vehicule pe an până în 2030, o creştere de zece ori faţă de actuala capacitate. Investiţiile s-ar putea ridica la 175 miliarde de dolari, a declarat Kirkhorn.

Elon Musk a redevenit cel mai bogat om din lume. Cât a câştigat luni fondatorul Tesla

Următoarea investiţie va fi o fabrică Tesla în nordul Mexicului, prima din afara Statelor Unite, Germaniei şi Chinei, a anunţat Musk. Acesta nu a făcut comentarii în privinţa planurilor din 2024 de restructurare a sedanului Model Y, un proiect numit Juniper, pe care Reuters l-a anunţat miercuri, sau despre noua versiune a sedanului Model 3 – un proiect numit Highland, despre care Reuters informa că va intra în producţie în septembrie.

Directorul de design, Franz von Holzhausen, a anunţat că modelul Cybertruck va fi lansat anul acesta. Tesla este cel mai valoros producător auto. Preţul acţiunilor aproape s-a înjumătăţit de la nivelul de vârf din noiembrie 2021, dar s-au redresat cu peste 60% anul acesta.

5.000 de euro pentru o Tesla. Care sunt motivele pentru care se vinde și de ce costă atât de puțin

Musk a declarat că Tesla ar putea avea nevoie de 10 modele, producţia urmând să ajungă la două milioane de vehicule pe an pentru fiecare model.

Şeful inginerilor, Lars Moravy, a spus că se aşteaptă să construiască viitoarea generaţie de vehicule la jumătate din actualul cost al Model 3 sau Model Y.

Tesla a avut o evoluţie peste aşteptări în ultimii ani, sporind rapid livrările, în pofida problemelor din lanţurile de aprovizionare şi a dificultăţilor provocate de pandemie.

Dar, în ultimele luni, Tesla a redus preţurile pentru a majora vânzările, care sunt sub presiune din cauza dificultăţilor economice şi a sporirii concurenţei în Statele Unite şi China.

Tesla lui Elon Musk, vânată de Google. Compania este în proces într-un moment de colaps financiar

Tesla va rechema 362.000 de vehicule din SUA pentru a-şi actualiza software-ul Full Self-Driving (FSD) Beta

Tesla va rechema 362.000 de vehicule din SUA pentru a-şi actualiza software-ul Full Self-Driving (FSD) Beta, după ce autorităţile de reglementare din SUA au declarat joi că sistemul de asistenţă pentru şofer nu a aderat în mod adecvat la legile de siguranţă a traficului şi că ar putea provoca accidente, transmite Reuters.

Tesla vrea să reducă la jumătate costurile de producţie

Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi a spus că software-ul permite unui vehicul ”să depăşească limitele de viteză sau să traverseze intersecţii într-un mod ilegal sau imprevizibil, crescând riscul unui accident”.

Tesla va lansa gratuit o actualizare de software over-the-air (OTA), iar producătorul de vehicule electrice a spus că nu are cunoştinţă despre răniri sau decese care ar putea fi legate de problema pentru care are loc rechemarea.

Producătorul auto a spus că are 18 cereri de garanţie. Acesta este un nou regres pentru sistemul de asistenţă pentru şofer, care se confruntă cu un control public şi de reglementare tot mai mare. Directorul general al Tesla, Elon Musk, şi-a ratat în mod repetat propriile obiective de a obţine capacitatea de conducere autonomă a vehiculelor, pe care a prezentat-o drept o potenţială sursă importantă de bani.

Urmărește Daily Business pe Google News