Plata pentru timbrul de mediu va fi efectuata o singura data pe toata durata de
functionare a masinii, indiferent de cate ori aceasta va fi vanduta ulterior.
Timbrul de mediu va fi aplicat numai masinilor tip M1 (destinate transportului
de persoane care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe
scaune), nu si celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau
microbuze, pentru care va fi achitata in continuare actuala taxa auto,
relateaza Mediafax.
Timbrul de mediu va lua in calcul doar emisiile
poluante de dioxid de carbon, spre deosebire de sistemul actual in care este
calculata si cilindreea. Emisia de dioxid de carbon va fi luata in calcul
integral la stabilirea valorii timbrului de mediu, in conditiile in care in
prezent aceste emisii au o proportie de doar 30% la stabilirea taxei auto.
Timbrul de mediu va fi calculat in continuare si in functie de cota de
depreciere a masinii, rezultata din vechimea acesteia.
Prin noul sistem de calcul, cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si
Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual,
mergandu-se pe ideea ca acest tip de masini mai are o durata scurta de
functionare si, deci, va polua pentru un interval mai mic.