Motivele principale pentru care romanii apeleaza la un
service de marca in defavoarea unuia independent sunt amabilitatea
personalului, respectarea termenului, calitatea si rapiditatea lucrarii, in
timp ce marele avantaj al service-ului independent este pretul scazut.
Cei mai multumiti de serviciile service-urilor sunt
posesorii de Nissan, Skoda, Chevrolet si Hyundai.
Nissan este marca cu cel mai mare numar de respondenti foarte multumiti,
respectiv 49,7%, urmata de Skoda cu 48,6%, Chevrolet cu 48,8% si Hyundai cu
45,4 % dintre respondenti foarte multumiti de calitatea serviciilor efectuate.
Printre cele mai apreciate 10 service-uri de marca se numara
patru branduri asiatice (Nissan, Hyundai, Toyota, Honda, Kia) si patru branduri
nemtesti (Audi, Volkswagen, BMW si Skoda).
[img=2643][/img]
Un motiv pentru aprecierea acestor marci este faptul ca
majoritatea celor care apeleaza la ele au masini noi, defectiunile tehnice
fiind mai putine si mai putin costisitoare. Mai ales in contextul in care pentru 61% dintre romani,
motivul ultimei vizite in service a fost revizia periodica, procentaj si mai mare
printre detinatorii de masini noi (75%).
Cu toate ca Dacia nu figureaza in Top 10, proprietarii unei masini de aceasta marca prefera in proportie mult mai mare sa o repare in reprezentanta (58%).
Totodata, modelele Dacia fabricate inainte de 2004 sunt singurele pe
care romanii prefera intr-un procent mult mai mare, respectiv de 54%, sa le repare in regie
proprie.
Sondajul a fost efectuat pe un esantion reprezentativ de 26.525 de respondenti cu varsta de peste 18 ani.