Începând cu luna martie a acestui an, proprietarii/șoferii de mașini vor avea posibilitatea să scape de mașina veche, prin casarea ei, și primind bani din partea Guvernului. Nu va exista nicio obligativitate din partea statului pentru achiziționarea unei mașini mai noi, scrie capital.ro.
Programul „Rabla local” va începe în luna martie anul acesta. Mașinile mai vechi de un deceniu și jumătate pot fi casate, bugetul total al proiectului ajungând la 240 de milioane de lei.
Anunțul vine chiar de la ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor – Tanczos Barna. Acesta a subliniat faptul că parcul auto din țară a depășit numărul de 100.000 mașini mai vechi de 15 ani.
„Am discutat în mod special despre „Rabla local”, program care are o finanţare de 240 milioane de lei şi care va permite scoaterea din circulaţie a în jur de 100.000 de autoturisme mai vechi de 15 ani.
Aici ne bazăm pe sprijinul autorităţilor locale, noi vom vira banii pentru aceste subvenţii în contul primăriei în proporţie de 80%, adică 2.400 lei din 3.000 lei se vor asigura din fondurile AFM, 600 lei o să fie contribuţia primăriei şi 3.000 lei o să fie prima care se încasează de beneficiarul care casează o maşină mai veche de 15 ani”, a declarat ministrul Tanczos Barna.
Parcul auto este „îmbătrânit”, arată datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile. În 2022, vechimea medie a parcului auto român ajungea la 17 ani. În 2009, aceasta era la o medie de doar 8 ani.
Peste două treimi (67,19%) din mașinile de pe drumurile României sunt importate, la mâna a doua, iar jumătate din autoturisme sunt avariate (57,03%). În acest fel, datele arată că parcul auto second-hand este o problemă serioasă, însă tot mai mulți șoferi își cumpără mașini de acest fel.