Toyota si-a majorat vanzarile cu 17,4% in primele doua luni ale anului, ajungand la 151.508 unitati, fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand a comercializat 129.077 unitati.
Grupul Volkswagen a ramas lider cu aproape o cincime din piata, conform statisticilor remise, joi, de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Grupul Volkswagen a ramas lider in cadrul Uniunii Europene, vanzarile grupului german crescand cu 1,4%, pana la 212.916 automobile, in timp ce cota de piata s-a majorat pana la nivelul de 19,6%.
Pe locul doi s-a clasat grupul francez PSA Peugeot Citroen, ale carui vanzari pe luna februarie au scazut cu 4,9%, ajungand la 156.107unitati, iar cota de piata s-a micsorat de la 14,8%, la 14,4%.
Locul trei in clasamentul vanzarilor de automobile in Europa a fost ocupat de Ford, ale carui vanzari s-au majorat cu 4,5%, ajungand la 110.082 unitati comercializate pe piata europeana, iar cota de piata a ajuns la 10,2%.
Vanzarile General Motors au inregistrat o scadere de 1,2% pana la 109.281 unitati, insa cota de piata a grupului a crescut pana la 10,1%, fata de nivelul precedent de 9,9 procente.
Grupul Renault a inregistrat o scadere a vanzarilor de 12,1%pana la 96.215 unitati, iar cota de piata s-a redus pana la 8,9%, sub nivelul precedent de 9,9%. Renault a cazut trei locuri din cauza lipsei de modele noi, noutatile urmand a intra pe piata in a doua jumatate a anului acesta, prin lansarea modelelor Twingo si Laguna.
In total, in luna februarie, pe piata europeana s-au vandut 1,08 milioane de masini, in scadere cu 2,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In cadrul Uniunii Europene, unde ACEA a adaugat pentru prima data si rezultatele din cele mai noi membre ale Uniunii, Romania si Bulgaria, inmatricularile de masini noi au inregistrat o scadere de 2,8%.