Profitul operational pentru perioada aprilie-iunie s-a ridicat la 675,43 miliarde yeni (4,15 mld. euro), profitul net crescand cu 32% pana la 491,54 miliarde yeni (3 mld. euro), relateaza presa internationala.
Toyota, a carei valoare pe piata se ridica la 215 miliarde dolari, depasind de zece ori capitalizarea celui mai apropiat rival, grupul General Motors, a reiterat obiectivele anuale de profit operational si profit net, de 2,25 mii de miliarde, respectiv 1,65 mii de miliarde yeni, pentru anul fiscal curent.
Grupul nipon se indreapta catre al saptelea an consecutiv de castiguri record, datorita extinderii puternice pe pietele in curs de dezvoltare precum China si Rusia.
Toyota castiga cota de piata si in alte regiuni, precum America de Nord si Europa prin modelul hibrid Prius, modelul RAV4 precum si alte masini cu consum eficient de combustibil.
Nivelul vanzarilor inregistrate de Toyota a dus la incheierea in 2006 a „domniei” grupului american General Motors, care a fost liderul pietei mondiale a automobilelor in ultimii 75 de ani.
In cursul anului trecut, Toyota a vandut cu 128.000 de unitati mai mult decat General Motors, conform Automotive News Data Center.
Rivalul nipon, Nissan, a raportat o scadere mai mare decat era asteptat profitului din cauza faptului ca vanzarile de automobile in Statele Unite ale Americii au cunoscut o scadere substantiala, pe fondul preturilor crescute la combustibil.