Comparativ cu perioada similara a lui 2005, profitul net al Toyota a crescut cu 7,3%, peste estimarile analistilor, care prognozau o usoara scadere a castigurilor, informeaza Bloomberg.
Cresterea profitului Toyota a fost favorizata de cresterea vanzarilor, in special pe piata nord americana, cea mai importanta piata a companiei, unde producatorul japonez a atras clienti de la General Motors si Ford. Vanzarile Toyota au crescut in trimestrul al treilea cu 9%, pana la 2,16 milioane de unitati.
Vanzarile in America de Nord au crescut cu 19%, cele din Europa s-au majorat cu 24%, iar cele din America de Sud au avansat cu 34%. Pe piata asiatica si in Japonia, Toyota a inregistrat scaderi ale vanzarilor cu 6%, respectiv 5,3%.
Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 15%, pana la 6,15 trilioane de yeni (circa 39,1 miliarde de euro).
Pentru anul fiscal care se incheie la 31 martie 2007, Toyota si-a bugetat un profit net de 1,55 trilioane de yeni (9,85 miliarde de euro), dar conducerea companiei isi propune sa depaseasca aceasta tinta.
Cresterea profitului Toyota contrasteaza cu evolutia Nissan, al treilea producator din Japonia, care a raportat o scadere a profitului in trimestrul al treilea pe fondul unei scaderi a vanzarilor. Nissan si-a redus si tinta de profit anual cu circa 12%.