Katsuaki Watanabe, presedintele Toyota, a declarat ca in cazul in care cei doi constructori auto ar forma un parteneriat cel mai probabil acesta se va axa pe dezvoltarea tehnologica, adaugand insa ca inca nu au avut loc nici un fel de discutii in aceasta privinta cu cei de la Ford.
In decembrie 2006, oficialii constructorului japonez au declarat ca liderii celor doua companii, Fujio Cho si Alan Mulally, s-au intalnit, dar ca nu au avut loc nici un fel de discutii cu privire la o alianta intre cele doua companii.
Ford are la ora actuala licenta asupra unei parti a tehnologiei motorului hibrid a Toyota pentru variatele cu motor diesel electric, ale vehiculelor sale de teren Ford Escape si Ford Mariner.
Analistii sunt de parere ca Ford, care se bazeaza pe linia sa de camioane si automobile de teren, ar avea mult de castigat de pe urma unui parteneriat cu Toyota, in cazul in care acest parteneriat s-ar concentra asupra tehnologiilor de economisire a combustibilului si a altor tehnologii putin poluante.
Se estimeaza ca in cursul anului 2007 Toyota va depasi grupul american General Motors, devenind cel mai mare producator mondial de automobile, multi analisti fiind de parere ca in cursul anului curent Toyota va depasi grupul Ford in ceea ce priveste vanzarile din Statele Unite ale Americii.
Watanabe a mai declarat, citat de cotidianul nipon Nikkei, ca Toyota intentioneaza sa vanda in Japonia automobile de dimensiuni mici, de pret redus, care au fost proiectate pentru pietele in curs de dezvoltare, avand in vedere ca cererea pentru automobilele de clasa mica este in crestere.