In China, electricitatea se obtine de pe urma arderii de carbune, spre deosebire de tari ca Franta, de exemplu, unde 80% din electricitate este produsa prin intermediul centralelor nucleare.
„In aceste tari, in cazul in care automobilele electrice le vor inlocui pe cele ce consuma combustibil fosil, vom observa o reducere clara a emisiilor de bioxid de carbon, spre deosebire de China”, au declarat reprezentantii Toyota.
Compania Toyota a introdus in Franta asa numitul vehicul hibrid „plug-in” (in care partea electrica a motorului poate fi incarcata prin intermediul retelei de energie) in parteneriat cu grupul EDF, urmand sa introduca aceasta tehnologie si in alte state.
Vehiculul se bazeaza pe tehnologia Fuel Cell, insa organizatia internationala de profil Ueda a declarat ca o serie de probleme legate de acest model ar trebui rezolvate pentru a putea transforma proiectul intr-o tehnologie de masa, atat in ce priveste infrastructura existenta, cat si in ce priveste autoturismele.
Intre timp, eficientizarea consumului de carburanti la autoturisme poate reduce considerabil emisiile, iar Toyota are, din acest punct de vedere, cateva autovehicule considerate foarte bune, de specialistii din domeniu.