BMW si Daimler au cazut pe locurile opt si noua in Europa, in timp ce Toyota a urcat pe sapte, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Auto din Europa.
Companiile care au avut de castigat de pe urma acordarii de ajutoare guvernamentale au fost Ford, Renault si Fiat, adica constructorii de modele mici si cu consum mic de carburant.
Vanzarile auto in Europa au crescut cu 16% in decembrie, pana la 1,07 milioane de unitati. La nivelul intregului an 2009, inregistrarile de masini noi au scazut insa cu 1,6% fata de 2008, pana la 14,5 milioane de unitati.
Volkswagen a ramas pe primul loc in Europa, pe parcursul anului 2009, crescandu-si cota de piata de la 20,7 la 21,1%, iar Peugeot Citroen a ramas pe locul al doilea, cu o cota de 12,9%. Locul al treilea il detine Ford, cu o cota europeana de 10,3%.
Renault ocupa locul al patrulea in Europa, dupa ce a devansat General Motors (8,9%), cu o cota de piata de 9,2%.