Chrysler se afla pentru prima data in spatele unor producatori precum General Motors si Ford Motor, din cauza preocuparii companiei de a-si reduce costurile cu componentele cu 25% in urmatorii 3 ani.
Clasamentul a rezultat in urma unui sondaj efectuat de Planning Perspectives, in care 284 de producatori de piese auto au fost chestionati pe teme ca increderea in producatorii auto, comunicarea cu acestia si masura in care au contribuit la reducerea costurilor si cresterea profiturilor producatorilor de automobile.
Rezultatele reprezinta modul in care producatorii de piese auto privesc relatia cu Chrysler de cand aceasta a fost achizitionata in august 2007 de investitorii de la Cerberus Capital Management. In cadrul industriei auto, furnizorii pot ajuta producatorii auto sa inoveze, sa isi diminueze costurile si sa accelereze productia modelelor noi.
Toyota s-a plasat pe primul loc, cu un punctaj de 367 dintr-un maxim de 500, urmata indeaproape de Honda, cu cun scor de 359. Pe locul al 3-lea s-a plasat Nissan, cu 253 puncte, urmata de Ford cu un punctaj de 191 si Chrysler cu 161.
Un scor de peste 325 este catalogat drept bun spre foarte bun, in timp ce un punctaj sub 250 indica o relatie cu producatorii de piese slaba spre foarte slaba.
Scaderea punctajelor obtinute de cei mai importanti 6 producatori auto din SUA poate fi explicata prin politica de reducere a costurilor de productie, pe fondul cresterii preturilor materialelor din plastic si otelului.
Chrysler a avut 3 dispute anul acesta cu producatorii de piese, cea mai recenta datand din 6 august, cand un furnizor de piese a actionat in instanta compania pentru a pune punct unui contract pagubos.