Ford va ajunge, dupa estimarile analistilor, al treilea jucator de pe piata in 2007, pierzand astfel locul al doilea pe care il ocupase pana acum. Ford vindea, pana luna trecuta, un sfert din masinile distribuite in SUA datorita pozitiei sale dominante pe segmentul masinilor de sport si a camioanelor.
Vanzarile General Motors au scazut in primele 11 luni ale anului cu 8,3% pana la 3,7 milioane de unitati, iar Ford a vandut cu 7,6% mai putine autoturisme pana la 2,6 milioane de unitati fata de aceeasi perioada a anului trecut. In acelasi timp, vanzarile Toyota au crescut cu 12,5% pana la 2,31 milioane de modele.
Cota de piata a Toyota a crescut luna trecuta la 14,9% iar analistii estimeaza ca anul viitor va detine 15% din piata din SUA. Cota de piata a companiei Ford a scazut pana la 16,2%.
General Motors si Ford au suferit scaderi ale vanzarilor anul acesta din cauza cresterii mari ale cotatiei petrolului. Cumparatorii, ca reactie la schimbarile dramatice de pe piata combustibililor s-au orientat catre modele de autoturisme mai mici, cu un consum mai mic de petrol.
Conducerea General Motors a fost nevoita sa reduca 34.000 de locuri de munca pentru a evita falimentul iar luna trecuta reprezentantii Ford au anuntat ca intentioneaza sa concedieze 38.000 de angajati din fabrici.
Toyota poate depasi in 2007 General Motors, cel mai mare producator de autoturisme din lume. Motivul principal al cresterii Toyota este succesul sau pe pietele emergente din Brazilia, Rusia, India si China.