Toyota a efectuat aceasta crestere de preturi pentru a face fata majorarii costurilor cu otelul si alte materii prime, a explicat conducerea companiei.
Existau speculatii ca producatorul auto japonez va mari preturile pe piata interna, chiar daca oficialii companiei considerau aceasta masura riscanta, din cauza evolutiei foarte lente a pietei.
Noile preturi de vanzare anuntate luni arata o crestere de 3% pentru modelele hibride si o majorare medie de 2% a preturilor celorlalte vehicule comerciale.
Incepand din septembrie, modelul Prius S (varianta de baza) va fi mai scump cu 671 dolari (450 euro) si va ajunge la 21.625 dolari, (14.600 euro), in timp ce Harrier Premium va inregistra o crestere de pret cu 1.250 dolari (840 euro), pana la 43.250 dolari (29.100 euro), conform reprezentantilor companiei.
Alti producatori auto japonezi ar putea lua aceeasi decizie. Pe fondul cresterii preturilor la otel, Carlos Ghosn, directorul general al Nissan Motor a sugerat ca asteapta ca rivalul Toyota sa dea tonul scumpirilor, pentru a usura deciziile celorlalti producatori auto.
Ca si alti producatori auto, Toyota si-a majorat preturile fara a opera modificari asupra modelelor in prealabil. Ultima oara cand Toyota a crescut preturile la modelele din Japonia fara sa imbunatateasca modelele a fost in 1974. Atunci, compania a aplicat o scumpire de 10%, din cauza primului soc petrolier.
Toyota, care mai produce si modelul de lux Lexus si sedanul Camry, a raportat in al doilea trimestru al anului o scadere de 28% a profitului net. Profitul net prognozat pentru 2008 este asteptat sa scada pentru prima oara in ultimii 7 ani, pe fondul problemelor semnalate pe piata americana.