Un purtator de
cuvant a precizat ca, in cazul unui numar de aproximativ 20 de modele
de autovehicule Toyota, airbagul din partea pasagerului ar putea fi
defectuos si, in cel mai rau caz, ar putea lua foc. Aproximativ
650.000 de vehicule vizate de aceasta rechemare au fost vandute in
Japonia iar 1,62 milioane in strainatate.
Citadinele Yaris, mai multe modele ale
berlinei Corolla, monospatiul Noah si berlinele Avensis se numara
printre modelele vizate de aceasta actiune, relateaza Agerpres.
O buna parte din vehiculele afectate au
fost rechemate deja la service, pentru acelasi motiv, in luna aprilie
2013. Toyota a explicat miercuri ca a dorit sa modifice solutia
gasita la acea data, ceea ce a determinat compania sa recheme din nou
la service aceleasi masini.
In urma deciziei de miercuri, numarul
autovehiculelor rechemate la service de grupul Toyota in ultimele
trei luni a ajuns la peste noua milioane de unitati. La inceputul
lunii aprilie, Toyota a rechemat la service 6,39 milioane vehicule
din cauza mai multor probleme tehnice (aribag, fixarea scaunului, joc
al volanului, probleme la demaror) apoi la finele lunii mai Toyota a
mai rechemat 520.000 de vehicule suplimentare, in special in America
de Nord, pentru o problema la fixarea roatei de rezerva.
Toyota a trecut printr-o criza fara
precedent la finele lui 2009 si inceputul lui 2010, cand a fost
nevoita sa recheme de urgenta aproximativ noua milioane de vehicule,
in special in SUA, din cauza unei probleme la pedala de acceleratie
care se putea bloca sau a reactiei intarziate a sistemului de
franare.
Recent, grupul nipon a trebuit sa
plateasca o amenda record de 1,2 miliarde de dolari in SUA pentru ca si-a
inselat clientii in acest dosar.
Toyota a reusit ca in 2013 sa-si
pastreze, pentru al doilea an la rand, titlul de cel mai mare
constructor auto din lume devansandu-si rivalii General Motors si
Volkswagen AG dupa ce a vandut 9,98 milioane vehicule.
Pentru acest an, Toyota impreuna cu
celelalte doua companii din grupul sau, Daihatsu Motor Co si Hino
Motors Ltd., intentioneaza sa vanda 10,32 milioane vehicule la nivel
global, devenind primul constructor auto care va reusi sa vanda 10
milioane de vehicule intr-un singur an.