Toyota a vandut in primele trei luni pe piata romaneasca 1.919 automobile, in crestere cu 87% fata de cele 1.027 comercializate in aceeasi perioada a lui 2006, pe fondul lansarii modelelor Corolla Sedan si Auris, si a perspectivelor pozitive asupra evolutiei pietei, relateaza NewsIn.
In cea de-a treia luna din 2007, cele mai vandute modele Toyota au fost Corolla (219 unitati), Yaris (166 de unitati) si Avensis cu 138 de unitati. Cel mai nou model lansat de Toyota – Auris, intrat pe piata in martie – si-a gasit 25 de clienti. Compania japoneza a lansat in Romania, anul acesta, si noua generatie Corolla Sedan, model care a fost pus in vanzare in ianuarie.
In martie 2006, Toyota a comercializat 429 de autovehicule.
Marca Lexus a fost lansata oficial in Romania in octombrie 2006, dar vanzarile marcii au inceput din al doilea trimestru al anului trecut. Anul acesta, pe fondul unei campanii de promovare la TV si prin panouri stradale, Toyota spera sa vanda 200 de masini Lexus, dupa ce in 2006 a reusit sa vanda 45.
Anul acesta tinta de vanzari estimata de compania este de 8.000 – 8.500 de unitati. Toyota Romania isi bazeaza prognoza pe trei factori : modelele ce urmeaza a fi lansate, extinderea retelei de dealeri si un program de imbunatatire a serviciilor oferite clientilor.
In 2007, Toyota isi bazeaza cresterea pe modelele de volum, Yaris – lansat anul trecut si pentru care tinta de vanzari se apropie de 2.000 de unitati, noua Corolla Sedan – cu o tinta de vanzari de 1.500 de unitati, si Auris, pentru care obiectivul de vanzari este de 1.200 de unitati in 2007 si 2.000 de unitati in urmatorul an
In 2006, vanzarile Toyota in Romania au atins 6.161 de unitati, iar cifra de afaceri a depasit 100 milioane de euro, potrivit estimarilor oficialilor importatorului. Valoarea exacta va fi comunicata in cursul lunii aprilie.
Toyota va mai deschide oficial in acest an inca trei complexe de tip „3S”, puncte de vanzare cu showromm, service si depozit de piese de schimb. In prezent, importatorul are patru astfel de complexe functionale, iar pana la 1 iunie va avea in total sapte: doua in Bucuresti si cate unul in Bacau, Pitesti, Baia Mare, Timisoara si Cluj.
Investitia medie pentru un astfel de complex este in jurul a trei – cinci milioane euro. Pe langa aceste reprezentante de tip „3S”, Toyota isi mai distribuie automobilele prin alte 16 showroom-uri pe care importatorul spera sa le transforme in complexe „3S” pana la finele anului 2008.
In prezent, Toyota are putin peste 2% din piata romaneasca, iar oficialii companiei asteapta in 2011 vanzari de 21.000 de unitati in Romania si o cota de piata de 6%.