Totodata, Toyota intentioneaza sa reduca numarul de membri ai board-ului de la 27 la 17 si sa elimine doua pozitii de vicepresedinte, ca parte a celui mai mare plan de reorganizare a managementului din ultimii 8 ani.
Strategiile mentionate vor fi prezentate miercuri de catre presedintele companiei Akio Toyoda ca parte a planului „Global Vision 2020”, care are obiectivul de a redresa evolutia vanzarilor dupa ce Toyota a rechemat un numar foarte mare de masini pentru diferite probleme tehnice. Astfel, Toyota a fost singurul dintre constructorii principali ai industriei auto care a raportat o scadere a vanzarilor pe piata din SUA.
„Avand in vedere ca problema rechemarilor s-a rezolvat, exista speranta ca Toyota sa se redreseze si sa atace, dar nu sunt optimist”, a declarat Koji Endo, analist in cadrul companiei de cercetare Advanced Research Japan.
Circa 60% din profitul operational al constructorului japonez depinde de piata auto din America de Nord (fara a include si exporturile).
Potrivit unor surse din cadrul companiei, conducerea Toyota este impartita in doua: o parte din manageri vor sa promoveze o strategie mai agresiva, in timp ce cealalta jumatate inclina spre o abordare prudenta, in contextul in care Volkswagen vrea sa detroneze Toyota (cel mai mare constructor auto la nivel mondial) pana in 2018, iar General Motors si Hyundai Motor castiga tot mai mult teren.
Toyota estimeaza un profit de 5,95 miliarde de dolari pentru anul fiscal ce se va incheia la 31 martie, castig care s-ar putea dubla pana in martie 2013, potrivit unor analisti citati de Bloomberg. Cu toate acestea, profitul Toyota se va pozitiona sub nivelul de 20 miliarde de dolari inregistrat in anul fiscal 2007.