Watanabe a spus ca se asteapta ca noul plan sa fie mai eficient decat anteriorul, CCC21, lansat in anul 2000. Toyota a inceput in 2005 elaborarea noii strategii de reducere a costurilor numita Value Innovation. Scopul planului este aducerea laolalta a mai multor componente auto, in module si sisteme, din faza de design, astfel ca economiile se fac pentru fiecare automobil in parte.
Reprezentantii Toyota nu au dat detalii precise in ce priveste tinta vizata de „VI”, in schimb au declarat ca impactul va fi mai mare si vizibil mai repede decat in planul precedent. Construction of Cost Competitiveness in the 21st Century, program demarat in iulie 2000, a redus costurile de cumparare a componentelor individuale. Pe o perioada de 5 ani, acest plan a economisit 9 miliarde de dolari in contul companiei.
Analistul Tatsuo Yoshida, de la UBS Securities, a spus, citat de presa internationala, ca dezvoltarea planului CCC21 in „VI” atesta puterea Toyota de mare producator auto si va ajuta compania sa isi foloseasca in mod flexibil resursele. Prin reducerea consistenta a costurilor, compania a putut investi in dezvoltarea de noi modele si atragerea soferilor din toata lumea.
Noul proiect „VI” va fi incorporat in toate noile modele care vor iesi din fabrica Toyota anul viitor, ceea ce inseamna ca efectul programului va creste de la an la an, a spus Watanabe. El a mai adaugat ca un impact major al programului de reducere a costurilor va fi observat abia in 2010.