Acum aproape un an, Toyota urma exemplul marilor companii, părăsind piața rusească drept sancțiune asupra Rusiei dar și din solidaritate față de poporul ucrainean. Acum, dintr-odată, compania a hotărât că piața este una importantă și că o decizie bună ar fi aceea de a reveni, scrie autolatest.ro.
Fabricile producătorilor de automobile europeni și americani au fost naționalizate, însă piața a rămas fără piese de schimb, în acest fel rușii putând să vândă doar mașini chinezești. Acesta a fost al doilea motiv pentru care Toyota a decis să se reîntoarcă și să își reia activitatea în țara atacatoare.
Citește și: Producția de țiței a României a scăzut dramatic! Importurile au „explodat”
Cei de la Toyota au fost de părere că dacă tot revin pe o piață greu încercată, ar trebui să profite și să vină cu modelele cele mai rare și scumpe. Alphard, Hiace, Land Cruiser Prado sau Fortuner sunt printre modelele pe care compania le pune în acest moment la dispoziția rușilor.
Piața producției de mașini rusești pare că se prăbușește de la începerea războiului. Fiind penalizată atât financiar cât și moral, Rusia nu are nici unde și nici cui să vândă mașinile pe care le produce. Acest lucru nu duce la nimic altceva decât la colapsul încetinit al pieței.
Singurul producător care are de suferit din cauza sancțiunilor și a boicotului împotriva Rusiei este Renault. Compania franceză operează modelele cele mai cunoscute – Renault Captur și Renault Arkana, în uzina de la Moscova. Chiar dacă producția a fost oprită de la declanșarea războiului, Renault rămâne cu un stoc de mii de mașini care au seria șasiului rusească.
Cei care doresc să contribuie la penalizarea industriei mașinilor rusești o pot face fiind atenți să nu cumpere mașini cu seria șasiului VIN de Rusia. Literele cu care începe seria șasiului rusesc sunt XS-XW Russia sau X3-X0 Russia.
Te-ar mai putea interesa și: Poșta Română va face plățile pentru ajutorul de încălzire! Marcel Boloș a anunțat că banii vor intra pe 20 februarie