Grupul nipon, cel mai mare producator din lume de masini hibrid, eficiente in privinta consumului de combustibil, precum modelul Prius, ar putea introduce aceasta tehnologie pe piata in urmatorii doi ani daca pretul metalelor rare nu scade, potrivit Kyodo, care citeaza surse apropiate situatiei.
Un purtator de cuvant al Toyota a declarat ca grupul continua sa cerceteze modalitati de a reduce utilizarea metalelor rare si nu a fixat inca o data pentru utilizare in scop comercial.
Metalele rare, precum neodymium si dysprosium, sunt folosite pentru magnetii foarte puternici din motoarele echipate pe masinile hibrid si electrice, iar cererea este estimata sa creasca puternic, odata cu lansarea pe piata a mai multor astfel de modele.
China produce peste 95% din cantitatea de metale rare la nivel mondial. Incercarile Beijingului de a limita exporturile, explicate de autoritati prin epuizarea resurselor si efectul asupra mediului, au alarmat clientii si partenerii comerciali, iar preturile au urcat puternic.
Japonia genereaza o treime din cererea de metale rare si vizeaza o reducere a consumului, stimulente pentru reciclare si investitii in gasirea de modalitati pentru a limita folosirea acestora.