„Ponderea procentuala a acestei taxe nu trebuie sa o depaseasca pe cea din anii trecuti, atunci cand afacerile din transporturi erau in crestere”, se arata intr-un comunicat al FORT.
„In 2008 taxa de drum reprezenta aproximativ 2% din cifra de afaceri a unui transportator, in timp ce acum ea se situeaza aproape de 10%. Acest exemplu se poate extinde la toate taxele suportate de catre transportatori”, mai precizeaza documentul.
Potrivit federatiei, cele mai afectate tipuri de transporturi rutiere sunt cele specializate unui anumit tip de productie, cum ar fi transporturile frigo, de materiale de constructii si textile.
Totodata, transporturile de marfuri generale in afara Romaniei sunt afectate de lipsa exporturilor si importurilor, acestea scazand cu pana la 60% fata de perioada similara a anului trecut.
„Transporturile rutiere de persoane se afla intr-un mare declin datorita micsorarii drastice a fluxului de calatorii si a somajului si problemelor financiare ale cetatenilor din clasa sociala cu venituri minime. Un alt aspect important ce afecteaza grav acest sector de activitate este neplata subventilor acordate unor categorii sociale defavorizate”, se mai mentioneaza in comunicatul FORT.