În plus, cazul se referă strict la serviciul uberPOP din Barcelona, care între timp a fost suspendat, menționează reprezentanții UBER.
Ei arată că însuși Avocatul General precizează în opinie că „în ceea ce privește obiectul litigiului principal, nu se ia în calcul posibilitatea de a bloca sau de a face imposibilă utilizarea aplicației UBER pe smartphone-uri. Nu a fost solicitată adoptarea niciunei măsuri de interzicere sau a oricărui alt tip de decizie în acest sens. Discuția vizează doar posibilitatea ca UBER să furnizeze, prin intermediul aplicației sale, serviciul UberPOP în Barcelona”
Totodată, ei mai spun că dacă UBER ar putea fi considerată o companie de transport nu va schimba modul în care compania funcționează deja în majoritatea țărilor din Uniunea Europeană, acolo unde Uber a găsit o modalitate de a opera în cadrul reglementărilor existente (deși adesea acestea sunt învechite și restrictive). În schimb, va submina o reformă, atât de necesară, a legilor perimate care împiedică milioane de europeni să acceseze o călătorie sigură sau o modalitate de a câștiga un venit în plus doar la apăsarea unui buton.”
Conform criteriilor juridice ale Uniunii Europene, UBER este un „furnizor de servicii din cadrul societății informaționale„. Mai multe țări membre au recunoscut acest lucru, printre care se numără și Franța, Lituania sau Estonia, care consideră UBER un intermediar online pentru servicii de închiriere mașini cu șofer.
Mai mult de 7,5 milioane de oameni și aproximativ 120.000 de șoferi din UE folosesc aplicația UBER pentru a se deplasa prin oraș sau pentru a câștiga bani după un program flexibil.