- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Udrea: Taxa auto se va plati de la 15 decembrie si pentru masinile Euro 4 noi

06 Oct, 19:12 • Redactia DailyBusiness
Actul normativ prin care plata taxei de prima inmatriculare pentru masinile noi cu norma de poluare Euro 4 fusese suspendata nu va mai putea fi reinnoit, astfel ca, dupa termenul de expirare a suspendarii, ea va fi platita, potrivit Elenei Udrea, ministrul interimar al Mediului.
Udrea: Taxa auto se va plati de la 15 decembrie si pentru masinile Euro 4 noi

„Am purtat discutii intense cu cei de la Comisia Europeana si nu putem prelungi suspendarea de la plata a taxei pentru masinile noi Euro 4, astfel ca, dupa 15 decembrie, termenul pana la care plata a fost suspendata, ea se va plati”, a declarat Elena Udrea, citata de Mediafax.

Udrea a mai spus, in prima conferinta de presa ca ministru interimar al Mediului, ca nu intentioneaza modificarea actualei legislatii in problema taxei auto.

Conform legislatiei actuale, autovehiculele din categoria Euro 4, cu o capacitate cilindrica de cel mult 2.000 cmc sunt scutite de plata taxei pe poluare daca se inmatriculeaza pentru prima data in orice stat din Uniunea Europeana in perioada 15 decembrie 2008-15 decembrie 2009.

Comisia Europeana (CE) a transmis Romaniei, in iunie, o scrisoare de somare in cazul taxei auto, prima etapa a procedurii de incalcare a dreptului comunitar, cerand modificarea legislatiei in domeniu pe considerentul ca sistemul actual creeaza o discriminare si protejeaza industria interna de autovehicule noi.

Comisia Europeana considera ca prevederile legislatiei romanesti, conform carora taxa pe poluare se suspenda pentru anumite autovehicule, insa creste pentru anumite masini de ocazie provenite din alte state membre, ar putea duce la discriminarea acestor masini de ocazie, protejand industria nationala a autovehiculelor noi, anunta Executivul de la Bruxelles.

Guvernul a decis, in luna aprilie 2008, introducerea taxei de poluare auto, calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon si de noxe, aceasta inlocuind, la 1 iulie, taxa de prima inmatriculare aflata atunci in vigoare.

Pe baza acestei grile, taxa a crescut in cazul masinilor noi vandute in Romania, in timp ce valorile au scazut la jumatate pentru autovehiculele Euro 1 si Euro 2 cu motoare de pana in 2.000 de centimentri cubi, taxa ramanand totusi mai mare pentru automobilele vechi de import.

Dupa modificarea taxei auto, vanzarile de masini noi au inceput sa scada, iar cele de autoturisme second-hand de import sa creasca.

Pe fondul cresterii numarului de masini second-hand importate, Guvernul a decis, in luna decembrie, prin ordonanta de urgenta, ca taxa de poluare auto perceputa la achizitia masinilor noi sa fie suspendata incepand cu 15 decembrie 2008, pana la sfarsitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizari de pana la 2.000 centimetri cubi inmatriculate pentru prima data in Romania si in Uniunea Europeana. Simultan, taxa auto pentru achizitia vehiculelor second-hand a fost triplata comparativ cu valorile din luna iulie.

In luna februarie, taxa de poluare auto a fost redusa de noul Guvern cu o treime raportat la valoarea triplata aplicata incepand cu 15 decembrie 2008, ajungand astfel la un nivel dublu fata de suma perceputa la data introducerii taxei pe poluare auto, in iulie 2008.

Urmărește Daily Business pe Google News