Astfel, proiectarea si constructia
Autostrazii Transilvania, sector 3A, Cluj Vest (Gilau) – Mihaiesti,
tronsonul 3A1, cu o lungime de 8,7 kilometri, vor fi executate de
asocierea Spedition UMB- Tehnostrade, scrie Mediafax.
Valoarea ofertei castigatoare este de
258,2 milioane de lei, fara TVA (57 milioane de euro), iar durata
contractului este de 6 ani, din care 6 luni perioada de proiectare,
un an si jumatate executia si 4 ani de perioada de garantie.
Contractul va fi semnat dupa
finalizarea perioadei de depunere a eventualelor contestatii.
La licitatia pentru construirea acestui
tronson au participat patru companii (Consorzio Stabile Alveare,
Tirrena Scavi, Collini Lavori si FCC Construccion) si noua consortii
(Selina SRL – Doprastav as – Sodi Constructii SRL, OHL ZS – Tel Drum,
Pa&Co International – Hochtief Solution, Lena Engenharia e
Construcoes – Apolodor Grup Construct – Via Design SRL – Arcadis
Eurometudes, Copisa Constructora Pirenaica – Consinit SRL – Eurocerad
International SRL, Azvi – Delta ACM 93, Porr Bau GmbH –
Hidroconstructia – Studio Corona SRL, Spedition UMB – Tehnostrade si
Strabag SRL – Straco Grup SRL – Consitrans SRL – Drum Proiect SRL).
Guvernul a esuat si in acest an, al
doilea consecutiv, in tentativa de a inaugura macar un tronson din
Autostrada Transilvania pe langa cei doar 10 kilometri din 2010, o
autostrada care trebuia executata in opt ani, dar care nici dupa
aproape zece ani de la avizare nu are data certa de finalizare.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors,
denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in
2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu
compania americana Becthel care trebuia executat pana cel tarziu in
2012. Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au
succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de
415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent
nu au fost executati decat 52 kilometri.