Lars Holmqvist, seful Asociatiei Europene a Furnizorilor de Componente Auto – European Association of Automotive Suppliers (CLEPA) -, a declarat ca unul din 10 furnizori europeni de componente auto ar putea da faliment in cateva luni, in lipsa unui ajutor din partea autoritatilor.
„Avem nevoie de acesti bani sub forma de garantii, astfel incat bancile sa inceapa sa acorde credite, pentru ca deocamdata nu o fac”, a spus seful CLEPA.
Primele falimente au fost anuntate deja. Compania britanica Wagon Automotive si cele germane TMD Firction si Tedrive au anuntat ca vor declansa procedura de intrare in faliment pentru anumite parti ale companiilor. Totodata, compania Continental a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute ca a cerut bancilor sa pasuiasca firma pentru imprumuturi de aproape 11 miliarde euro.
Criza afecteaza si producatorii de subansamble auto din Romania. Odata cu suspendarea productiei la Dacia, pana pe 12 ianuarie, mai multe societati furnizoare de componente catre uzina Dacia din Mioveni au decis sa intre in somaj tehnic. Este vorba de societatile Leoni Mioveni, Leoni Pitesti, Johnson Control, Euro APS, Cortubi, Metal Impex, Maxiro, Piroux SRL, Matrice Dacia, Presate Dacia, Eurest SRL si A.S.I. (furnizor punti).
In Europa sunt aproape 5.000 de furnizori de piese auto. CLEPA este o asociatie ce reprezinta 3.000 dintre aceste companii, cu trei milioane de angajati si vanzari totale de 300 miliarde euro.