El a aratat ca, daca statisticile Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) „ar fi curatate” de livrari realizate peste hotare, piata auto ar avea o scadere mai dramatica.
Valmar nu a precizat daca scaderea de 58% se refera exclusiv la segmentul de autoturisme, care a scazut in primele 6 luni ale anului, potrivit statisticilor, cu 51,3%, la 70.610 unitati, sau la toata piata (autoturisme, autobuze, vehicule comeciale), care a coborat cu 55,2%, la 79.060 unitati.
Cred ca piata auto s-ar descurca si fara „Rabla” in 2010
Piata auto si companiile din industrie s-ar descurca si fara programul „Rabla” in 2010, daca situatia economica ar fi stabila si predictibila, iar in acest an este posibil sa fie vandute doar jumatate din cele 60.000 de unitati alocate, a declarat Brent Valmar.
„Programul de innoire a parcului auto nu mai este atractiv pentru ca deja nu mai reprezinta o noutate si nu mai sunt doritori”, a adaugat Valmar.
Vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania a explicat ca nevoia de mobilitate exista in continuare, dar ca este posibil ca cei care mai detin masini vechi sa nu doreasca sa le inlocuiasca.
„Vazand ce se intampla in jur, un om nu are suficiente motive sa schimbe masina veche cu una noua. Nici posibilitatea persoanelor juridice de a intra in programul Rabla nu va aduce miracole in piata. Firmele care au masini mai vechi de zece ani sunt destul de putine”, a aratat Valmar.
El a precizat ca este posibil ca pana la sfarsitul anului sa fie vandute doar 30.000 de unitati prin programul Rabla, jumatate din cele 60.000 pe care si le-a propus APIA si Ministerul Mediului, din cauza injumatatirii pietei auto.
Aceasta va insuma in 2009 circa 140.000 de autovehicule, in scadere cu peste 55% fata de 2008, ceea ce ar insemna revenirea la nivelul din 2003, potrivit estimarilor APIA.