Desi vanzarile s-au diminuat, aceasta evolutie a vanzarilor a reprezentat a doua cea mai buna luna august din istoria pietei auto. In mod traditional, in aceasta luna dealerii auto comercializeaza mai putine masini.
Principalele cauze care au dus la franarea cresterii pietei auto au fost reducerea volumelor Daewoo cu 44% in 2008 fata de anul anterior, noile valori ale taxei de poluare, care au descurajat achizitiile de autovehicule noi si noile norme de creditare mai restrictive.
Piata auto a crescut cu un ritm de 1% in perioada ianuarie-august, dar a inregistrat o scadere de 2,9% pe segmentul autoturismelor, tendinta fiind posibil sa se mentina pana la sfarsitul anului.
Piata autovehiculelor noi a ajuns la un volum de 239.084 unitati, dintre care 198.934 autoturisme (83,2% din total).
Scaderea inregistrata pe segmentul autoturisme a fost compensata de cresterea vanzarilor de vehicule comerciale, atat a celor usoare (+23,6%), cat si a celor cu masa intre 3,5-6 tone (+112,6%).
Autovehiculele provenite din productia nationala au inregistrat vanzari cu 13,6% mai mari in august fata de iulie si au totalizat 167.552 de unitati. Cea mai mare crestere a fost inregistrata de autovehiculele usoare (+74,6%), urmata de ascensiunea vanzarilor autoturismeleor (+11%).
In functie de marcile de autovehicule, cele mai mari volume de vanzari le-au inregistrat in august fata de iulie Dacia, cu 61.024 unitati, urmata de Skoda, cu 18.104, si Renault, care a comercializat 16.860 unitati. Acest clasament coincide si cu vanzarile de autoturisme.
Cele mai mari cresteri pe segmentul autoturisme au fost inregistrate de marcile noneuropene. Astfel, cea mai mare dinamica lunara calculata in august a fost raportata de Mazda (+377%), urmata de KIA (+345%) si Cadillac (+170%).
Vanzarile de autoturisme diesel in primele 8 luni ale anului sunt de 38,9% din totalul pietei si s-au mentinut relativ constante si in august, cu 39,6% din vanzari.
APIA si-a modificat estimarile cu privire la evolutia pietei auto in 2008, aceasta fiind asteptata sa creasca usor, in timp ce segmentul autoturisme este de asteptat sa scada sau in cel mai bun caz sa ramana constant.