Cota de piata a Dacia a urcat de la
6,13% in iulie 2012 la 6,44% in iulie 2013.
In iulie, piata
auto franceza a inregistrat o crestere de 0,9% a vanzarilor de masini
noi, pana la 150.248 unitati, comparativ cu perioada similara din
2012, un semn ca cererea de masini se stabilizeaza pe una din pietele
cele mai lovite de scaderea vanzarilor in Europa. Comitetul
Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA) si-a reafirmat
estimarea privind un declin de 8% al vanzarilor auto in acest an.
Principalii producatori auto francezi, PSA Peugeot Citroen si
Renault Group, au raportat majorarea vanzarilor cu 0,9% si,
respectiv, 4,7%, in timp ce luna trecuta vanzarile Toyota au urcat cu
24% si cele ale BMW cu 8,8%.
“Cu siguranta am observat ca
declinul vanzarilor a ajuns la final. Lansarea unor noi modele a fost
de mare ajutor”, a declarat Francois Roudier, purtator de cuvant al
CCFA.
Vanzarile de autoturisme Dacia in Franta au inregistrat
o crestere de 8,6% in primele sapte luni ale acestui an, arata datele
publicate de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile.
Un
numar de 54.610 de autoturisme Dacia au fost vandute pe piata
franceza in perioada ianuarie-iulie 2013, fata de 50.306 unitati in
perioada similara a anului trecut.
In total, inmatricularile
de autoturisme noi in Franta au inregistrat in primele sapte luni ale
acestui an o scadere de 9,7% pana la 1.081.724 unitati. In timp ce
vanzarile PSA au scazut cu 12,5% pana la 322.629 de unitati,
vanzarile grupului Renault au inregistrat un declin de 6,5% pana la
255.080 unitati, informeaza Agerpres.
Compania Dacia a fost preluata de
Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a
devenit in opt ani un jucator de notorietate pe piata auto europeana.
Vanzarile Dacia au crescut cu 16,5% in
primul semestru fata de perioada similara a anului trecut, la circa
211.400 unitati, cu evolutii pozitive in toate regiunile, datorita
succesului Duster, dinamicii mai bune a modelelor Lodgy si Dokker si
noilor variante Logan si Sandero.