Potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), pe piata auto din Franta au fost vandute in februarie, in total, 3.366 de automobile Dacia, in scadere cu 16,8%, fata de perioada similara din 2008, in conditiile in care, la nivelul intregii piete, vanzarile de automobile au fost in scadere cu 13,1%, la 152.154 unitati.
In luna anterioara, inmatricularile de automobile Dacia au scazut cu 23,2%, la 3.500 de unitati.
Datele CCFA mai arata ca Renault, Peugeot si Citroen au vandut in februarie mai putin cu 14,4%, in timp ce marcile straine au vandut cu 15,3% mai putin decat in februarie 2008.
Pe ansamblu, francezii raman fidel masinilor produse la ei in tara, dovada ca 106.886 din cele 152.154 unitati vandute pe intreaga piata au fost produse de cele 3 marci nationale.
Renault este cea mai bine vanduta masina din Franta, cu 44.338 unitati vandute in februarie, urmata de Peugeot, cu 33.522 unitati, respectiv Citroen, cu 28.992 unitati.
Dintre marcile straine, cele mai bune vanzari au fost raportate de Volkswagen, cu 10.709 unitati.
Programul Rabla in varianta franceza
Pentru a stimula vanzarile de automonile noi, guvernul francez a initiat in luna decembrie un program similar celui de innoire a parcului auto din Romania, cunoscut sub numele de Rabla.
Ca si in Romania, beneficiarii programului sunt cei care detin masini mai vechi de 10 ani, pentru care primesc o prima de casare de 1.000 euro.
Guvernul de la Paris a anuntat semnarea unui acord de imprumut cu Renault si Peugeot-Citroen, carora le acorda o finantare de 6 miliarde de euro, cu dobanda subventionata, cu conditia de a nu opera disponibilizari de personal timp de 5 ani.
Banii vin sa acopere criza de lichiditate cu care se confrunta constructorii francezi si sa le permita sa lanseze noi modele, in special pe segmentul automobilelor ecologice.
In ciuda acuzelor legate de incalcarea legilor europene ale concurentei, planul protectionist al Parisului a primit unda verde in cadrul summitului UE desfasurat, duminica, la Bruxelles.