Potrivit datelor
oficiale, anul trecut Dacia a comercializat un numar de 429.540 de
vehicule, in contextul in care piata de profil in care modelele
constructorului autohton sunt prezente au cunoscut un recul,
respectiv de -1,7% in Europa si de -3% in regiunea Eurasia.
Vanzarile Dacia provin din
comercializarea mai multor tipuri de modele, Sandero devenind cea mai
vanduta marca a constructorului, cu 150.591 de unitati.
In Romania, producatorul a
reusit sa-si sporeasca volumul vanzarilor cu 12,4%, pana la 24.890 de
unitati, iar cel mai bine vandut model a ramas Logan, cu 11.366
unitati, urmat de Sandero (4.706 unitati), Duster (4.644) si Dokker
(3.304).
Totodata, Romania este tara in care
Dacia detine cea mai mare cota de piata din lume la vanzarile de
vehicule noi, de 31,6%. Din totalul clientilor romani care au optat
pentru marca Dacia, 77,1% au fost persoane juridice.
In afara Romaniei, vanzarile Dacia au
inregistrat, anul trecut, un record, cu peste 404.000 de unitati, din
care 290.000 de vehicule au fost comercializate pe pietele din
Europa, ceea ce corespunde unei cote de piata de 2,11%.
In clasamentul vanzarilor pe tari, pe
prima pozitie ramane in continuare Franta, cu aproape 94.000 de
unitati si o cota de piata de 4,3%. Germania se claseaza pe locul
secund, cu circa 47.000 de unitati (cota de piata 1,5%), iar pe
urmatoarele locuri se afla Algeria, Turcia, Spania si Maroc, cu
vanzari de peste 30.000 de exemplare.
Totodata, in Marea Britanie, unde
livrarile au debutat in 2013, cu o gama limitata de doua modele
(Duster si Sandero), Dacia a comercializat peste 17.000 de unitati,
echivalentul unei clasari pe pozitia a opta in topul statelor de
destinatie a marcii, informeaza Agerpres.
Dacia este detinuta de catre
producatorul auto francez Renault din anul 1999. Relansata
in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit in opt ani un jucator de
notorietate pe piata auto europeana
Citeste si:
Scadere abrupta in 2013: Piata auto de masini noi, la doar 20% din
nivelul anului 2008