Vanzarile per ansamblu ale autovehiculelor noi au cunoscut o dinamica de 2,3% in primele 7 luni ale anului, fata de un ritm de 23,3% inregistrat anul trecut.
Fata de luna anterioara, vanzarile de autoturisme au scazut cu 4,6% si au inregistrat o valoare de 29.492 unitati. Si vanzarile de vehicule comerciale au scazut cu 12% in luna iulie, fata de luna iunie 2008, iar cererea pentru autobuze s-a diminuat cu 13,2% in aceeasi perioada.
Vanzarea autovehiculelor din productia interna a inregistrat o crestere de 12,2% in primele 7 luni ale anului, fata de aceeasi perioada a anului trecut, cea mai mare crestere fiind resimtita la vehiculele comerciale (+70,9%), urmata de cresterea vanzarilor la autobuze (+10%) si autoturisme (+9%). Autoturismele personale au inregistrat un trend ascendent de al vanzarilor 13,5% in iulie 2008 fata de luna precedenta.
Importul de autovehicule a crescut cu 12,7% in primele 7 luni ale anului, fata de perioada similara a anului trecut. Majorarea a fost sustinuta de autovehiculele comerciale, care au inregistrat o crestere de 21,3% in prima parte a anului, in timp ce vanzarile de autoturisme au fost mai reduse, de numai 10%.
Dupa numarul de unitati vandute de la inceputul anului, liderul pietei a fost in continuare Dacia, cu 54.632 unitati vandute, urmata de Renault (15.881 unitati), Skoda (15.361 unitati), Ford (14.555 unitati) si Volkswagen (14.436 unitati). Dupa vanzarile de autoturisme inregistrate in primele 7 luni ale anului, Dacia se mentine lider cu 48.079 unitati vandute, urmata de Skoda (15.271 unitati), Renault (12.994 unitati), Volkswagen (12.202 unitati) si Ford (11.369 unitati).
In ceea ce priveste segmentul autoturismelor, cele mai mari cresteri in prima parte a anului le-au inregistrat producatorii noneuropeni, precum Mazda (+436%), urmata de Kiar (+369%), Dodge (+182%), Maserati (+155%) si Jaguar (+141%).
Principalii factori care au contribuit la scaderea cererii pentru achizitionarea de autoturisme noi in 2008 au fost taxa de poluare, care este mai ridicata pentru autoturismele noi decat pentru cele rulate, restrictiile la creditare si reducerea volumelor cu 50% ale unui constructor autohton, respectiv Daewoo.